A képlet megoldása: a Nielsen jelentése szerint a legutóbbi három hónapban az Egyesült Államokban vásárolt okostelefonok 91 százaléka iOS- vagy Android-készülék. Aztaleborult. Miközben az előfizetőknek már pontosan fele használ okostelefont, ez az adat pedig szintén az Apple és a Google malmára hajtja a vizet, akarom mondani a pénzt.

A piaci részesedés egyébként egyelőre 48% Android, 32% iPhone és 11% BlackBerry. A pillanatnyi trendet látva viszont azt kell látnunk, hogy a két óriás tovább növeli részesedését, gyakorlatilag megfojtva mindenkit, aki nem lép valami ütőset.

Az arányszámok persze nincsenek kőbe vésve, egy-egy új termék mindig jelentősen az egyik vagy a másik térfélre fújhatja a vásárlókat, persze leginkább egy új iPhone tud óriási eltéréseket generálni. Itt látható a helyzet tavaly év végéig, az iPhone 4S érezhető hatásával (a grafikon minden hónapban az elmúlt negyedévben vásárlókat kérdezte):

Most egy kicsit megint eltávolodtak egymástól, az Apple 43, az Android 48 százalékon áll, az idő pedig az Apple-nek kedvez, ugyanis közeledik a nyár, és a kötelezően bemutatandó új iPhone.