Sir Jonathan Ive-val készített interjút a This is London, amiben az Apple designfőnöke a gyökereiről és munkamódszereiről vall.

A beszélgetésből kiderül, hogy Ive imád hazatérni Londonba, ugyanakkor otthonának tekinti a Szilícium-völgyet is, ahol egyáltalán nem félnek a kudarctól vagy a hibázás lehetőségétől: ha van egy jó ötletük, belevágnak a megvalósításba.

Elmesélte azt is, hogyan készülnek az Apple-nél az új termékek: egy kézben van a tervezés, a prototípusok készítése és a gyártás. Ive szerint Ha valaki egy újszerű termékkel akar előállni, az szükségképpen újszerű kihívásokkal fog találkozni, és ha nem kontrollálja mindegyik munkafolyamatot, akkor valamelyikben el fog veszni az eredeti koncepció. Mindent egy kézben tartva azonban biztosítani lehet, hogy a legfontosabb alapértékek megjelenjenek a végső termékben is (Ive a laborjában képes legyártani terveinek a 3D-s prototípusát, hogy megfogható legyen az, ami más cégeknél sokáig csak a kijelzőn látható).

Beszélt arról is, hogy imádja a kreatív ötletek születését az Apple-nél: azt, hogy egyik nap még nincs semmi, másnap meg előugrik hirtelen a gondolat, amiből egy nap sikertermék lesz.

Szóba került az is, hogy miben különbözik az Apple a többi vállalattól: Ive szerint elsősorban a célokban. Jobb és szebb termékeket akarnak létrehozni. Ha erre képesek, belevágnak a gyártásba, ha nem, passzolják a lehetőséget. A konkurensek ezzel szemben csak arra törekednek, hogy valami "mást", valami újnak tűnőt teremtsenek, ami Ive szerint a helyes célok tökéletes félreértelmezése. A termékeknek ugyanis nemcsak másnak kell tűnniük, lényegüknél fogva kell jobbnak lenniük. Nem szabad, hogy az ár, a határidő vagy valami marketingcél hasson a tervezés és a gyártás folyamatára, mert az emberek ezt megérzik a készterméken: csak arra szabad koncentrálni, hogy amit alkotnak, az tényleg jobb legyen.

Ehhez kapcsolódik, hogy nem használnak fókuszcsoportokat sem: Ive szerint teljesen értelmetlen és egyáltalán nem fair arról kérdezgetni az embereket, hogy mire vágynak, mikor ők nyilvánvalóan nem értenek ahhoz, hogy előre lássák a jövő trendjeit: ez a designer feladata.

Itt a teljes interjú további izgalmakkal.