Amióta átvette az Apple vezetését, Cook nem nagyon tolta az előtérbe magát, egyrészt talán azért, mert sosem volt olyan exhibicionista, mint Jobs, másrészt meg nyilván illik megvárni a gyászév, vagy gyásznegyedév, vagy gyász-negyedéves jelentés leteltét, mielőtt valaki aktívan is tetszeleghetne minden idők legismertebb CEO-jának utódaként.
Lassan viszont komoly termékbejelentések következnek és amúgy is mindenki azt várja az Apple-től, hogy legyen egy karakteres arca, itt az ideje tehát, hogy Cook is megszólaljon, és ezt most meg is tette a Goldman Sachs konferenciáján, ahol a munkájáról és az Apple termékeiről beszélt.
Elmondta például, hogy az iCloud óriási siker, százmillió felhasználója van. Az Apple TV viszont továbbra is csak hobbi, amiből tavaly csak hárommillió fogyott, ezért nagyon fontos, hogy megkülönböztessék azt a többi terméktől. Ugyanakkor Cook lényegében nem tagadta, hogy ebben a témakörben valami átütőre, egyedire készülnek, amivel jóval nagyobb piaci részesedést érhetnek el: nyilván a sokak által várt, nagyképernyős iTV-ről beszélt.
Ezzel együtt is arra bíztatta az embereket, hogy menjenek és vásároljanak Apple TV-t, mert az egy remek termék és mert a felhasználók nagyon elégedettek vele, ami jelzi, hogy valószínűleg még messze van az iTV piacra dobása.
Hogy érezzük a különböző termékek súlya közti különbséget, Cook elmondta azt is, hogy munkaideje 80-90 százalékát az iPaden végzi teszi ki. A vezető szerint a tablet egyre gyorsabban zabálja majd fel a számítógépes piacot, ami a 2011. utolsó negyedévében már látható is volt a számokból. Elmondta, hogy az iPad már elkezdte kannibalizálni a Mac-piacot is, viszont az megnyugtatja, hogy a windowsos számítógépek piacából még nagyobbat harapott.
Fontos megjegyezni, hogy az Apple-t bizonyára egyáltalán nem zavarja, hogy az iPad elkezdte kannibalizálni a Mac piacát, hiszen a vállalat mindig is hitt abban, hogy ha nem valamelyik saját termékük kezdi el felzabálni egy korábbi sikertermékük eladásait, akkor megteszi azt majd valamelyik külső gyártó készüléke. Ezért nem féltek kihozni a minit, amikor az iPod a csúcson volt, leváltani azt a nanóra, amikor a mini minden rekordot megdöntött és kihozni az iPhone-t, amikor az iPod volt a növekedés motorja.
A bejegyzés trackback címe: