A ChangeWave legújabb kutatásában 4163 embert kérdezett meg (ezek közül több mint négyszáz nem az Egyesült Államokban lakik) és arra jutott, hogy a felhasználók jelentős része, egészen pontosan 46 százaléka iPhone-t venne a legszívesebben. Ennél csak egyszer, tavaly júniusban, az iPhone 4 bemutatásakor volt lelkesebb a vásárlóközönség.
Vicces látni, hogy az Android alig 32 százalékon, a BlackBerry meg 4 százalékon áll.

Főleg, hogy a Google OS-e jelenleg a legnépszerűbb platform, már ami a tényeket és nem a vágyakat illeti: ha lehet hinni ennek a táblázatnak, elég sokan vannak úgy a dologgal, hogy legszívesebben iPhone-t vinnének haza, de talán az ár miatt, inkább az Androidot választják. Ez a platform ugyanis már harmincezres mobilokon is elérhető. Lényeg, hogy a fenti számokkal szemben a valóságban az Androidnak 36, az Apple-nek 26, a BlackBerry-nek meg 23 százalék jut, utóbbi szintén meglepő, főleg ahhoz képest, hogy csak 4 százalék szeretne ilyen platformot magának. Biztos véletlenül veszik.
Érdemes egy pillanatra visszakanyarodni arra a tényre is, hogy az iPhone szinte még sosem volt ennyire a vágy tárgya: a jelek szerint bejött az Apple-nek az a taktikája, hogy eltolta az ötödik generáció premierjét, hiába koros már az iPhone 4, az emberek egyszerűen szeretik a készüléket, megint sikerült tehát valami időtállót alkotni ebben a rohanó világban.
Kiderült az is, hogy a már a készülékeket használó vásárlók közül az iPhone-osok messze a legelégedettebbek, másodikok az androidosok, de ez nem igaz, mert valójában a Windows OS-esek: összetettben ugyan csak 27 százalékot kapott a Microsoft operációs rendszere, de ez a nagyon béna Windows Mobile 14 százalékából és az elég népszerű Windows Phone 7 57 százalékából jött össze.

Tisztán látszik tehát, hogy a redmondiak nagyon jó úton indultak el, csak a statisztikákban még lehúzza őket a nehezen vállalható múlt.
Kiderült egyébként az is, hogy az iCloud-bejelentés az Apple-hívőknél 29 százalékkal, a nem Apple-hívőknél 13 százalékkal növelte az azonnal-akarok-egy iphone-t-o-metert.

szucsadam
2011.07.18. 16:19
Címkék: stat
Az Apple nemrég jelentette be, hogy elérte a 15 milliárd letöltést az AppStore, ennek örömére az elemzők frissítették a grafikonjaikat, és Gene Munster táblázataiból elsőre meglepő trendet láthatunk. Mielőtt rá nem jövünk, hogy ez természetes.

Először is, több alkalmazást töltünk le. Egy átlagos iOS-használó 2011-ben a becslés szerint 83 appot tölt majd le, ez a szám 2010-ben 51 volt, 61 százalékos az emelkedés. Munster szerint a vágy, hogy az okostelefonunk még több ficsörrel bírjon, egyre nő.
Egyre drágábbak az alkalmazások is, az átlagos eladási ár 14 százalékkal nőtt 2011-re. 2010-ben állítólag egy 18 százalékos csökkenés volt megfigyelhető ugyanezen a területen. Az appok 82 százaléka ingyenes az AppStore-ban, a maradék 18 százalék átlagos ára 1,44 dollár.
A folyamatok nagy része azonban - legalábbis részben - magyarázható az iPad térnyerésével. Sok iOS-felhasználónak eggyel több készüléke lett, amit ugyancsak ellát a megfelelő, az adott készülékre optimalizált programokkal. És az iPadre írt programok árát magasabbra lövik be, mint az iPhone-osokét, szóval már csak az lenne a kérdés, hogy az ezek miatt keletkezett többlet fölötti rész mekkora.
Az mindenesetre biztos, hogy csökkenésről szó sincs, a lokomotív dübörög előre.
szucsadam
2011.07.18. 12:19
Címkék: baromság
Vicces, amikor rossz helyre fotosoppolnak egy pendrive-ot, még viccesebb, amikor ugyanezt az Apple saját oldalán teszik, egy MacBook Próval.

A Parallels Desktop 6 látszólag az Ethernet porton keresztül mászik fel a gépre, ami egy egészen új módja a telepítésnek.