A Google tegnap elküldte első Google Analytics összehasonlítási hírlevelét, amiből kiderül egykét dolog a webet használókkal kapcsolatban.
A feltüntetett adatok azoktól a webhelyektől származnak, amelyek beleegyeztek az adataik névtelen megosztásába a Google Analytics szolgáltatásban. Csak azon webhelyek adminisztrátorai kapják meg ezt az "összehasonlítási" hírlevelet, akik engedélyezték ezt a névtelen adatmegosztást. A jelentésben nem szerepelnek olyan abszolút mutatók, mint például a látogatások, oldalmegtekintések, illetve konverziók összesített száma az összes adatmegosztó webhelyre vonatkozóan.
A statisztikák közül nekünk a legfontosabb az operációs rendszerek megoszlása, ebből kiderül, hogy a reklámokra tartalmakra kattintgatók milyen eszközön böngésztek, és hogyan változott ez az utóbbi egy évben.
Látszik, hogy a Windows több mint 5 százalékkal csökkentette részesedését a buliból, miközben 0,7 százalékkal nőtt a maces kattintgatók aránya. De ami igazán érdekes, az az egyéb kategória, amiben ott van az iPhone, az iPad, az Android és egyéb okostelefonos és tablet operációs rendszerek, valamint az egyéb asztali OS-ek. Csaknem tíz százalékon áll ezen rendszerek aránya, és több mint 4 százalékkal híztak az elmúlt időszakban, egyértelművé téve, hogy az Apple által PC utáni kor eljövetelének nevezett folyamat valóban beindult.
Azt viszont nem tudom, miért nem lehetett az önmagában 9,3 százalékon álló szeletet, ami nyilván többnyire iOS-ből és Androidból áll, tovább bontani - miközben a 0,7 százalékon álló Linux kapott egy sort. A Google nem büszke a saját operációs rendszerének eredményeire?