almalé és kungfu Rólunk

Elképesztően magas a feltört programok aránya Magyarországon

A kérdés ott motoszkált eddig is a fejünkben. Azt tudjuk, hogy sokan azért jailbreakelnek, hogy a fizetős programokat ingyen megszerezzék, de mivel az ismerőseim körében ez az arány abszolút elenyésző, nem mertem volna tippelni, a mai magyarországi helyzetre. Most Lovas Endre fejlesztő írásából kapunk egy becslést, a helyzet rosszabb, mint gondoltam. Természetesen a most vázolt számok Magyarországra vonatkoznak, azon belül is egyetlen appra, de mégis elkeserítő, hogy a piac mérete és fizetőképessége miatt egyébként is értelmetlennek tűnő hazai fejlesztéseket hogyan vágja haza még jobban egy-egy kárt okozó hacker és egy olyan felfogás, ami szerint nem ér meg 200-500 forintot fizetni egy hasznos képességért egy egyébként egyáltalán nem olcsó telefonon.

 

De hallgassuk meg az illetékest:

Előre szólok, hogy ez a cikk nem nyafogásról szól. Tényekről, egy-két személyes véleménnyel.

Néhány héttel ezelőtt a mi Parkolás programunk sem kerülhette el a sorsát, megjelent a feltört változata. "Sokáig" kellett várni a feltörésre, egészen pontosan 20 napot. Először keserű ízt éreztünk a szánkban: “Mi ez már?”. Kezünkbe temettük az arcunkat, feljelentést fontolgattunk és egyéb gyerekes gondolataink is voltak, (például, hogy visszük a bátyánkat). Aztán úgy döntöttünk, hogy várunk egy kicsit az érfelvágás előtt és meglátjuk, hogyan alakulnak az eladások.

Tovább olvasom


Félelmetes grafika az iPhone-on

Egy újabb Unreal Engine-játék készülődik, amibe mi is bepillantást nyerhetünk. Az Epic Citadel után egy újabb ingyenes bemutató került fel az AppStore-ba a Codenrama gondozásában, amiben bejárhatjuk a játék helyszínét.

Ismét egy megdöbbentően szép játék készülődik, annak ellenére mondom ezt, hogy a Caslerama a Doom 3-ból megismert trükkel, a sötét helyek processzorkímélő textúratakarásával él, és hogy amint a kis teret elhagyjuk, máris frissíteni kell a memória tartalmát iPhone 4-en.

A játék csak iPhone 4-en és iPad 2-n fut majd, a többi készülékre a cég szerint egy külön verzió készül, mert a játék fullos verziójához szükséges teljesítményt közel sem hozzák.



Hétfői Apple-csaj: Camille 18+

Hát ha Csaba már elkezdte múlt héten ezt a pornós vonalat a heti Apple-csaj rovatban, a nászút heteire kivett szabadsága alatt én sem fogom vissza magam. Gyuri küldte be nekem Camille Crimson fotóját, amin egy MacBookkal pózol a kis vörös. És találtam egy iPades képet is, szóval több szempontból is ideális Apple-csaj ő.

Aki többre kíváncsi, kattintson a cenzúrázott képekért.

Tovább olvasom


A gamerek kedvence lehet az új iMac

A Barefeats összevetette az új iMaceket a legújabb Mac Prók és egy MacBook Pro teljesítményével, leginkább a játékokra hegyezték ki a vizsgálódást. A konklúzió: az iMac a legjobb választás a gamereknek az Apple gépparkjában, legalábbis az igen népszerű ár-érték-arány tekintetében. Mert mondjuk nézzük, mennyivel marad le a World of Warcraft esetében a Radeon HD 5870-nek szerelt Mac Prótól:

Az oldal az is kiemeli, hogy nem kell a Core i7-es modell ahhoz, hogy jól fussanak a játékok a gépeden, a Core i5-ösben ugyanaz a Radeon HD 6970 van.

Lássuk a többi játékot, például az igen népszerű Portal 2-t:

A vizsgált gépek:

Mac Pro 3.3 R5870 = 'mid 2010' Mac Pro 3.33GHz 6-Core Westmere with Radeon HD 5870 (1G)
Mac Pro 2.9 R5870 = 'early 2009' Mac Pro 2.93GHz 8-core Nehalem with Radeon HD 5870 (1G)
iMac 3.4 R6970 = 'mid 2011' iMac 3.4GHz Core i7 with Radeon HD 6970M (2G)
iMac 3.1 R6970 = 'mid 2011' iMac 3.1GHz Core i5 with Radeon HD 6970M (1G)
iMac 2.9 R5750 = 'mid 2010' iMac 2.93GHz Core i7 with Radeon HD 5750 (1G)
iMac 2.7 R6770 = 'mid 2011' iMac 2.7GHz Core i5 with Radeon HD 6770M (512M)
iMac 2.5 R6750 = 'mid 2011' iMac 2.5GHz Core i5 with Radeon HD 6750M (512M)
Mac Pro 2.9 R5770 = 'early 2009' Mac Pro 2.93GHz 8-core Nehalem with Radeon HD 5770 (1G)
Mac Pro 2.9 R4870 = 'early 2009' Mac Pro 2.93GHz 8-core Nehalem with Radeon HD 4870 (512M)
MBP 2.3 R6750 = 'early 2011' MacBook Pro 2.3GHz Core i7 with Radeon HD 6750M (1G)



Kijött a Mac OS X Lion harmadik próbaoroszlánja

Az Apple kiadta a Lion harmadik Developer Preview-ját,és természetesen megint egy halom kisebb ficsör. animáció, bug és rejtély várja a tesztelőket. Egyet kiemelnék ezek közül, amivel egyértelmű lesz, hogy ismét Safarira váltok az új operációs rendszerrel. Ez pedig a szinkronizálható Reading List, minden utazó blogger legjobb barátja.

Azt ugye tudtuk, hogy az új, lionos Safariban lesz egy szemüvegikon, amire ha ráhúzzuk a linkeket, elmenti azokat későbbi olvasásra, címmel, ikonnal, rövid szöveggel. Ez a Reading List, ami nagyon hasznos az olyanoknak, mint én, akik 20-30 tabot nyitnak meg egyszerre, és nem merik becsukni őket, mert elfelejtik, hogy valamelyikkel még dolguk van. Így belassul a böngésző, szélsőséges esetekben megadja magát és kidől.

De nem is a Reading List az újdonság, hanem hogy ezeket az elmentett oldalakat MobileMe-n keresztül szinkronizálja az iOS-készülékekkel is a Lion, vagyis ha felpattanunk és elindulunk valahová, a maradék anyagokat útközben is elfogyaszthatjuk. És mivel a MobileMe-nek egyre több funkciója lesz ingyenes (egyes pletykák szerint nemsokára az egész, úgy ahogy van), őszintén meglepne, ha ez egy fizetős ficsör lenne.

Egyébként GK segítségével néhány érdekesség még: az iCal tetszetős animációt kapott, a következő hónapra tépés-effektussal mehetünk, a QuickTime-mal lehet képernyő részletet is felvenni, faszányos Spaces irányítást kaptunk, és a Preview is okosabb lett - nekem mindkét újítás jól jön majd, egyrészt az intelligens lasszós kijelölés a képeken, másrészt a szövegbuborékok beillesztésének lehetősége teszi feleslegessé a csak erre a célra tartott Comic Cont. Reszkessetek, jön a képregényterror az Appleblogon nyártól. A LaunchPad továbbra is annyit tud, mint eddig: feldobja az ikonokat, amikre egyféleképpen kattinthatunk és kész. Nincs szűkítési lehetőség vagy más desktopos finomítás.




süti beállítások módosítása