Elkészült a Google 2011-es Zeitgeist listája, vagyis a megszokott módon idén is összesítették, mikre kerestek legtöbbször az emberek, mik a legnagyobb növekedést elérő keresőszavak.
A top 10-es listán három Apple-téma is szerepel, tizedik helyen az iPad2, kilencedik helyen az idén elhunyt Apple-alapító Steve Jobs, hatodik helyen pedig, minden Apple-keresést megelőzve egy egyáltalán nem létező termék, az iPhone 5 szerepel 1658 százalékos növekedéssel. A szellemtelefon jóval nagyobb ugrást ért el 2011-ben, mint a japán Fukushima erőmű üzemeltetője, vagy akár az iPhone 4S - ami persze adódik a tavalyi keresések számából is, hiszen az a bázis. A Google Trendsből ez utóbbira vonatkozóan pontos számokat nem tudunk meg, annyit látok, hogy 2010-ben az iPhone 5-re keresés fokozatosan és stabilan nőtt az év végéig, mígy az iPhone 4S-re év közepén sokan kerestek erre, aztán hol többen, hol kevesebben, attól is függően, mennyit írtak róla.
A tavalyi összesített Zeitgeist-toplistán mindenesetre csak egy Apple-termék szerepelt, az iPad, mondjuk az akkor a második helyre jutott fel:
Az idei eredmény viszont megmutatta, hogy már fejleszteniük sem kellene semmit, akkor is mindenki róluk beszélne.
A listákban megtalálhatjuk, mi érdekelte kifejezetten a magyarokat, itt az Éden Hotel, a Való Világ meg a Csillag Születik vitte a prímet, Apple-termék sehol, egyetlen elektronikai cucc, a Samsung Galaxy jutott a kilencedik helyig.
A bejegyzés trackback címe: