Az Infinity Blade első része óriási siker volt, 1,6 millió dolláros forgalmat csinált alig négy nap alatt, ami máig rekordnak számít. A játékmenet szerintem nem volt túl izgalmas, viszont a grafika új sztenderd lett, és sokan töltötték le csak emiatt a programot: hogy lássák, mit lehet kihozni a tabletből, mobilból.

Ma éjféltől elérhető az Infinity Blade II, ami ugyanaz lehet az iPad 2-nek és az iPhone 4S-nek, mint ami az első rész volt az elődöknek: mérce. Mert ugyan a program elfut a korábbi iOS-eszközökön is (iPhone 3GS-től felfelé), de csak a legújabbakon mutatja meg igazi tudását, különösen ami az árnyékokat és a világítást illeti.

A program 940 megabájtos és 5,5 euróba kerül (update: reggel fél 9-kor már csak 4,9-be), ami ahhoz képest, hogy mennyi munka van mögötte, nem is olyan vészes.

Mert néhány órája nyúzom már a programot, és az tisztán látszik rajta, hogy hatalmasat lépett előre az első részhez képest. Abban szinte csak ész nélkül kellett sikálni a kijelzőt, az új rész harcmenete nekem jóval élvezetesebbre, összetettebbre sikerült. Normálisabb sztori is került a csaták mögé, rendes párbeszédekkel. Ráadásul sokkal nagyobb területet tudunk felfedezni magunkat, amit gyönyörűen kidlgoztak.

Az Infinity Blade ugyanis tényleg úgy néz ki az iPad 2-n, hogy leesik az állad. A szépen kidolgozott fűszálak egyenként ringatóznak a szélben. Halak úsznak alattad a tóban. Gyönyörűen csillan meg a fény a hegytető mögött. Csodás az egész.

Közben a program lényegében mindenben jobb elődjénél, egészen biztosan új mérce lesz az iOS eszközökön, és nyugodtan kijelenthetjük, hogy legalábbis grafikai megvalósításban most, 2011. végén ez az elérhető csúcs. Akik végigjátszották, azt állítják, hogy körülbelül 6-7 óra intenzív játékidő benne van, ami már nem is olyan sokkal kevesebb, mint amennyit néhány dobozos, pc-s játék nyújt.

A játékról eszembe jut, hogy a múlt héten tartott Telenor Mobile Weekenden volt egy kerekasztalbeszélgetés, amiben moderátorként a mobilarénás Bodnár Csaba, beszélgetőként az Andoid Portálos Lipilee, a Windows Phone-os Rusznyák Gábor, és az iOS képviseletében én vettem részt. Előkerültek témaként a mobiljátékok is, hogy merre tart ez az iparág, egyáltalán mennyi lehetőség van bennük. A számok egyértelműek, az Egyesült Államokban már nagyobb forgalmat bonyolítanak az iOS-es és androidos játékok, mint a Nindendo DS-es és Sony PSP-s címek, de szóba került, hogy a számoktól függetlenül normális, jól megírt, komoly játékokban óriási hiány van ezen a piacon. Alapvetően filléres szoftverekről beszélünk.

De egy Infinity Blade II meggyőzi az embert arról, hogy jó irányba tart az iparág, és bőven számíthatunk a mobileszközökön is olyan játékokra, amik órákra lekötik az embert, kiváló minőségben. Még 300 fölött euróárfolyam mellett is alig 1700 forintért.