Miután a Morgan Stanley-nek köszönhetően nyilvánosságra kerültek az NPD számai, kiderült, hogy mekkora szerepet játszik a MacBook Air az Apple életében. Májusban még csak a nyolc százalékát adta a típus a vállalat laptopeladásainak, két hónappal később ez az arány már 22 százalékos volt, mára meg a piac 28 százalékát kaparintotta meg a vékony gépcsalád. Mivel az Airen és a Prón kívül az Apple nem gyárt más laptopot, könnyű kiszámolni, hogy utóbbinak 72 százalék jutott.

Az Air növekvő népszerűsége több faktornak köszönhető. Nyilván az idei frissítéssel megjelent Thunderbolt viszonylag kevés vásárlót kergetett az Air karjaiba. A Core 2 Duo processzorok leváltása és a Core i5, i7-esek megjelenése már sokkal nagyobb szerepet játszhatott az előretörésben: a gépek teljesítménye kétszeresére ugrott, most már van olyan gyors egy Air, hogy akár első gépnek is megállja a helyét.

A legfontosabb azonban talán a fehér MacBook-család kinyírása volt: jelenleg a 11 colos Air a legolcsóbb Apple laptop, az egyetlen, aminek az ára benéz ezer dollár alá (999$), ha valaki olcsó gépet akar a gyártótól, annak nincs nagyon más választása, mint az Air.

Ugyanakkor a gépcsalád sikerét elnézve érthetővé válik az is, miért tervezhet 15, de akár 17 colos verziót is a gépből az Apple.