A Nuance két szoftvere, a Search és a Dictation holnap startol a magyar AppStore-ban is, aminek egy igen fontos oka van: tudni fognak magyarul. Én megkaptam tegnap pendrive-on a két appot, így már most próbálgathattam, megosztom veletek a tapasztalataimat.

Ez ugyan nem Siri, de azért örülhetünk neki (pláne hogy más programokban is megjelenhet majd a magyar beszédfelismerés). Egyrészt egész más a technológia, mint az Apple által megvásárolt és továbbfejlesztett rendszer, másrészt nem integrált megoldásról van szó: a ha keresni akarunk a neten, elindítjuk a Search appot, diktálunk, és megvárjuk az eredményt. Ennél sokkal több értelme lehet a Dictationnek, ami hosszú szövegeket képes betűkké varázsolni.

Kipróbálgattam, remek alany vagyok erre: képes vagyok gyorsan és viszonylag érthetetlenül beszélni, meg tudok tagoltan, artikuláltan is. Az elsőre láthattok példát:

Az eredeti szöveg:

Az Amazon két ponton is erősítette a hetek óta terjedő pletykát: egyrészt 99 dollárról 89,99-re csökkentette a készülék árát, ami békeidőkben legalábbis nem szokványos.

Ilyenek jöttek ki a másik oldalon:

Az Amazon két ponton is erős lett a hetet :-) Ő pletykák egész kilenc kilenc dollárról van szó kilenc 99-re csökkentette a készülék árát békeidőben legalábbis nem szokványos.

Ebből láthatjuk, hogy tudja a smiley-t a program. Egy másik kimenet:

Az Amazon két fontos erős lett a hetek óta terítő pletykát egész 29 $80 999 csökkentett a készülék árát a régi idők legalábbis nem szokványos.

Ha a számhoz emelem, és tagoltan beszélek:

Az Amazon két ponton is erősítette a hetek óta keringő pletykák egyrészt 99 $Ó 89 99-re csökkentette a készülék árát ami békeidőben legalábbis nem szokványos.

Egy másik próbálkozás:

Most kétéves a 13-as MacBook Próm, és bizonyos szempontból megérett a cserére. Felmerül a kérdés, hogy mit vegyek. Kézenfekvő lenne, hogy egy négymagos iMacet, erre viszont most semmi esély.

A másik oldalon ez jött ki:

Most két éves tizenhatos MacBook pro és az éjszaka megérett a cserére felül a kérdés hogy mit vegyek kézenfekvő lenne egy négy napos elveket erőszakos hülyeség

Ha tagoltan, lassan, közelről:

Most két éves a tizenhármas MacBook pro, és bizonyos szempontból megérett a cserére felmerül a kérdés hogy mit vegyek kézenfekvő lenne hogy freeblogos elemeket erre viszont most semmi esély

(A pontot, kettőspontot, kérdőjelet ezekkel a szavakkal kell kimondani, általában megérti a program, én ezt most kihagytam, a szöveg szavainak megértésére voltam kíváncsi)

A diktálásnál a háttérzaj, úgy tapasztaltam, nem rontott tovább az eredményen.

Javítani viszont majdnem mindig kell majd a szövegeket, így nem feltétlenül gyorsabb ez a módszer, mint egy átlagos sebességű gépelés. Ennek ellenére két fontos tény miatt is üdvözöljük a rendszert: az első az, hogy folyamatosan gyűjti anonim módon a keresési kifejezéseket, és a cég elmondása szerint képes lesz valamilyen módon tanulni, a másik, hogy a felhasználóknak ingyenes lesz, a Nuance az SDK eladásával tesz szert pénzre a fejlesztők felől.