Egyrészt megérdemeltem: egy jó ideig nem használtam tokot az iPhone-hoz, persze, hogy összekarcolódott. Másrészt viszont nemcsak az én hibám, mert a karcok szinte csak a fényképező lencséjén jelentkeztek, a hátlap többi része, tehát a mobil felületének 99 százaléka ehhez képest érintetlen maradt. Egyszerűen annyi történt, hogy a sérüléseket az iPhone-om a fényképezővel vette le.

Így nézett ki:

Az Egy nap a városban blogos munkámhoz fontos, hogy használható mobilos fényképező legyen nálam, ez viszont olyan élvezhetetlen képeket csinált, hogy elgondolkoztam az iPhone 4S vásárlásán csak ezért, de vásárlás előtt inkább elmentem iDokihoz, hogy megnézzem, képes-e megvarázsolni a mobilt.

Két lehetőség is volt: a lencsecsere és az egész hátlapcsere. Előbbi jóval olcsóbb, csak 3,5 ezer forint, de gyártási szériától függ, hogy a csere közben megreped-e a hátlap, vagy sem. Ha reped, vagy ha eleve rossz állapotú a hátlap, az egészet kell, vagy lehet cserélni, 10 ezer forintért.

Úgy voltam vele, hogy próbálkozzunk meg először a lencsével.

Pillanatok alatt szétkapták a mobilt és végre át tudtunk nézni a hátlapon:


 

Hogy jobban megértsük, mi a baja a mobilomnak, leraktunk mellé hasonló korú, hasonló állapotú iPhone-t, aminek azonban jóval karcmentesebb volt az optikája. Megtapogattuk mindkettőt, és kiderült, miért: míg normális esetben a vékony fémgyűrű a készülék legkiállóbb pontja, így a lencse védve van, addig nálam valami gyártási hibából az apró üveg lógott ki leginkább, az mobilom tehát tényleg a lencsével védte magát a sérülésektől.

Itt jött a horror: először is forró levegővel feloldották a lencse mögötti ragasztót:

Aztán jött az, amit tényleg ne próbáljatok ki otthon: kalapáccsal kiütötték az üveglapot a helyéről:

Munka közben találtak egy kósza csavart is a mobilban, így már tudtam, hogy mi zörgött benne hónapok óta. iDokiék elmondták, hogy megesik az ilyesmi, néha hibás előírások mentén dolgoznak a gyárban és túlfeszítik a csavarokat, amik aztán megölik a menetet és kiesnek. Most is ez történt, nem lehetett visszacsavarni a helyére, mert folyton kiesett, úgyhogy inkább elváltunk tőle, állítólag úgysem volt létszükséglet az ottléte (az előlap még számtalan másik ponton is rögzítve van):

Végül jött az új lencse beragasztása:

Készítettem nektek néhány képet előtte, majd utána iDokiék környékén, hogy lássátok a különbséget. Állat, nagyon megérte a beruházást: