Az Apple új CEO-ja körlevelében nem győzte hangsúlyozni, hogy a cég változatlanul megy tovább a Jobs által kijelölt úton, ami nagy vonalakban feltétlenül igaz is: egyrészt a befektetői bizalom, másrészt az ezerszeresen bevált módszerek miatt Cook mozgástere egyelőre rendkívül szűkös.

Ugyanakkor Cook mégsem Jobs, ráadásul meglehetősen önfejű vezetővel van dolgunk, így akármennyire is törekszik, árnyalatokban már látszik a különbség a két CEO módszerei között. Cook első, nem Jobs-szerű döntése az volt, amikor jótékonysági programot hirdetett az Apple-ön belül. Elődjének egyetlen ilyen húzása sem volt, sőt, 1997-ben eltörölte a vállalat hasonló programját, mondván, hogy majd akkor adományoznak, ha lesz pénz a kasszában. Végül aztán akkor sem vezette be a jótékonysági programot újra, amikor az Apple már több pénzen ült, mint amennyi az adott pillanatban az Amerikai Egyesült Államok rendelkezésére állt.

Most meg a Wall Street Journalban jelent meg egy írás a különbségekről. Ezek szerint Cook olyan területek iránt is érdeklődik, amik Jobsot sosem érdekelték: például a promóciók, vagy a vállalat beszámolórendszere, utóbbi tényleg elég unalmasan hangzik, ugyanakkor jelzi, hogy az utód is aprólékosan belemegy a részletekbe. Csak nem feltétlenül a pixelekkel, inkább az adminisztrációval harcol.

Állítólag a kommunikációban is jobb elődjénél, többet értekezik embereivel, mint Jobs, kevésbé magának való, és rendszeresen ír köremaileket, amikben Csapatnak hívja a dolgozóknak.

De nyitottabb a részvényesek felé is, és állítólag Jobs-szal szemben egyáltalán nem tartja olyan fontosnak a hatalmas készpénzállomány fenntartását, így várható, hogy előbb-utóbb elkezd a cég rendes osztalékot fizetni befektetőinek.

És még egy fontos különbség: a pletykák szerint amikor egy fejlesztő bemutatott egy új funkciót, Cook megkérte, magyarázza már el, hogy miként segít ez több készüléket eladni neki. Jobs inkább arra ment rá, hogy a termék tökéletes legyen, és az egészében, ne részleteiben adja el magát. Ha igaz ez a sztori, Cook máshogy gondolkozik a kérdésről, ami középtávon talán a legnagyobb változást okozhatja a vállalat életében.