Tegnap már írtuk, hogy az Apple új mobilja lényegesen nagyobb forgalmat generál elődeinél, szóval a szemébe nevet azoknak az elemzőknek, akik a korábbi hype-nál kisebbet vártak. Zárójeles megjegyzés: én pontosan ezt jósoltam. Nem azért, mert kivételes látnoki képességeim vannak, hanem mert képes vagyok két évnyi távolságba visszaemlékezni. Akkor mutatták be az iPhone 3GS-t, és mindenki húzta a száját, amiért a mobil nem kapott új dizájnt, az elemzők meg lanyhuló érdeklődést ígértek. Ezzel szemben egy jelentéktelen kis kaliforniai Apple Store előtt is hosszú sorokat találtam, az iPhone 3GS meg minden korábbi rekordot megdöntött.

Most ugyanez történt a 4GS-sel, hiszen a másodpercenként 16, percenként ezer eladott készülék, illetve az Apple által jelzett, 4 milliós első hétvégi eredmény nem épp azt jelzi, hogy bukó lenne a mobil. És képzeljük csak el, hogy miként alakulnak majd ezek a számok, amikor hó végén további 22 országba megérkezik a mobil!

Főleg, hogy már most is mindig idők legkelendőbb kütyüjének ígérkezik az iPhone 4S: eddig a Kinect volt a trónon, 8 milliós darabszámmal az első két hónapban, az Apple új mobilja ezt a számot két hét alatt átlépheti.

Persze a növekedés nem feltétlenül lesz majd a következő generációknál is ekkora, hiszen most több olyan körülmény is segítette a mobil növekedését, ami máskor már nem fogja: először is háromszor annyi amerikai szolgáltatónál volt elérhető az iPhone, mint elődje. Az új készülék kettővel több országban jelent meg, mint a 4-es, ráadásul nagyobb volt a kezdőkészlet is, nem alakították kifogyott készletek az eredményeket. Ráadásul most 15 hónap telt el a két generáció között, ami tovább fokozta az érdeklődést.