Megjelent itt két chart, ami állítólag a két termék halálát bizonyítja, vagy legalábbis vetíti elő:

Mivel ugye az tisztán látszik, hogy az iPodok forgalmának túlnyomó többsége a karácsonyi szezonban jön össze (első grafikon), szerintem semmilyen következtetést nem érdemes levonni abból, hogy idén, az első félévben kevesebb mp3-lejátszót adtak el, mint tavaly az egészben (második grafikon).

Ezzel együtt tény, hogy a szeptemberi, leginkább iPodokról szóló eseményből idén októberi lett, és az iPhone került a középpontba. Az is tény, hogy a classicot már tavaly sem frissítették, miközben Steve Jobs konkrétan azt mondta, hogy "minden iPodból újat mutattak be", szóval ő már tavaly sem számolt az eredeti lejátszóval. Valószínűleg csak a meglévő készleteket árulják ki.

A shuffle-lel jobb a helyzet, abból érkezett frissített modell, ami úgy nézett ki, mint a kettővel korábbi, de a hírek szerint ez a lejátszó sem nagyon fogy. Inkább csak fogyogat.

Ugyanakkor mindkét készülékre igaz, hogy érintőkijelző nélkül egyszerűen nem illeszkednek a gyártó portfóliójába, és esélyük sincs rácsatlakozni olyan új, minden Apple-terméket meghatározó szolgáltatásokra, mint az iCloud.

A pletykák éppen erre építenek: ezek szerint a kaliforniai cég kivezeti a két ósdi terméket és csak a nanót meg a touch-ot (TÁCST) hagyja meg a kínálatban.