Bocs a Johnny Goldos kezdésért, térjünk inkább a lényegre: az elmúlt másfél hétben azt éreztem, hogy rohadtul égeti a laptop a lábamat munka közben. Nem nagyon töprengtem az eseten, vagy ha mégis, hát arra gondoltam, hogy a hideg miatt melegebb nadrágokat hordok, ezért tűnik forróbbnak a laptop, nem különösebben átgondolt elmélet, de ennyire futotta. 

Aztán egy váratlan mozdulattal behoztam a Dashboardot, ránéztem az iStat próra, és megláttam, hogy a processzor 90 Celsius-fok körül üzemel, a hűtőventilátor fordulatszáma meg eléri a nullát.

Hívtam gyorsan iDokit, másnap már ott is voltam a szervizben, ahol a rossz hírrel kezdték: a körülbelül harmincnégy forintért gyártott alkatrészt több mint TÍZEZER forintért adja az Apple, áfával, szereléssel, mindennel együtt ez körülbelül 16 ezer forintos kiadást jelent. Miközben szétkapták a gépemet, körülnéztem a nemzetközi webshopokban, és valóban, ötven dollár alatt nem nagyon lehet sehol hozzájutni az eredeti alkatrészhez.

Munka közben elmondták, hogy a Próban található ventilátor már egy kis portól is összezavarodik, háromszor-négyszer megpróbálja elindítani magát, aztán ha nem sikerül, a motor védelmében nyugdíjba vonul. Kiderült az is, hogy gyárilag olyan kevés kenőanyag kerül az alkatrészbe, hogy meglepő, ha egyáltalán egy évig kibírja.

Meg az is, hogy ha szétszerelhető egység van a gépemben, akkor van még remény a javításra.

Nézzétek a kis görényt:

Az a mázlija, hogy szétszerelhető:

iDokiék 15 perc alatt hozzáértő mozdulatokkal kitisztították és némi kenőanyagot juttattak a száraz sivatagba, aztán újra megtisztították, hogy ott ne legyen zsír, ahol nem kell, majd visszarakták az egészet a laptopba.

Két perccel később már ezt láttam: 

Akinek hasonlóan leáll a ventilátora, annak érdemes elvinni a gépet egy szervizbe, mert kis mázlival javítható az alkatrész, és akkor 15-16 ezer forint helyett 5-6 ezer forintból megúszható a kaland.

Ennek örömére nézzük meg, hogy Johnny Gold is here, ez a jó hír!