Van itt egy szám, amit talán nem hangsúlyoztunk eléggé, pedig óriási hatással lehet a kaliforniai cég jövőjére: 3,8 milliárd dollár. Ekkora volt a teljes 28 milliárdos forgalom Kínára eső része. Egyetlen országból összeszedni a bevétel 13 százalékát nem rossz eredmény, ennél azonban sokkal érdekesebb, hogy ez egy év alatt hatszoros növekedést jelent a világ legnagyobb piacán.
Hatszorost!
Hogy kicsit kontextusba helyezzük a számokat: 3,8 milliárd dollár 2007-ben még az aktuális negyedév kétharmadát, 2005-ben egészét lefedte, más szóval Kína egymaga kiköpte az Apple hat évvel ezelőtti teljes világpiacát.
De nem is ez a lényeg. Hanem hogy Tim Cook azt mondta, még csak a felszínt kapargatják. Ezek alapján viszont a további dinamikus növekedés garantált és ne felejtsük el, hogy ha egy év alatt hasonló növekedést érnek el, mint most, akkor lényegében Kína egyedül hoz majd annyit, mint most az egész világ. Ekkora bővülésre talán nem érdemes számítani, de az biztos, hogy a menetelés tovább tart.
Hogy egy kicsit könnyítsünk a számok nyomásán, felbukkant egy másik jópofa hír is, amiből kiderül, hogy Kínában nemcsak az iPhone-okat vagy az iPadeket, de az Apple Store-okat is koppintják.
Ezekben eredeti Apple termékeket árulnak, a bolt kialakítását, a berendezések dizájnját, a posztereket, az alkalmazottak ruháját azonban az Apple engedélye és segítsége nélkül használják, egyszerűen tehát ellopták, lekoppintották őket.
A fotók szerint elég ügyesen. Kár, hogy a feliratot már nem sikerült rendesen lemásolni:
Ez egyébként általános jelenség Kínában, egyszerűen hülyék az angolhoz és a latin betűkhöz. Ezeket a képeket a sanghaji Pearl Towerben, tehát az ország legnyugatiasabb városának első számú turistacélpontjában lőttem:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: A kínai olaj 2011.07.21. 16:38:42
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.