Eddig is voltak már pletykák arról, hogy a harmadik generációs tablet elsősorban a kijelzőjében különbözik majd elődeitől, de most egy sima folyosói mendemondánál van jobb is: maga az iOS árulkodik a pixelszámról. A mobil operációs rendszer ötödik verziójában találta ugyanis egy fickó azt a sort, ami az integrált Twitter-alkalmazást mutatja be. Ebben szó esik az iPadről, aminek 1024x768 pixel a felbontása, de felbukkan egy új készülék is, ami már 2048x1536 pixelt hajt meg.

Ez a szám bizony óriási egy ilyen kicsi eszköznél, és mivel mindkét irányba duplázott az Apple, összességében négyszeres növekedésre lehet számítani, ha jól értelmezték az iOS 5 bétájában található információkat.

A lépés egyébként megfelelne annak, amit az iPhone 4-nél láttunk, ahol a 480x320 pixelből varázsoltak 960x640 pixelt, létrehozva ezzel a Retina Display-t, ami Steve Jobs szerint túl van az emberi szem teljesítőképességén. A vezér ugyanis azt nyilatkozta, hogy colonként 300 pixelnél nem tudunk többet érzékelni, az iPhone 4 viszont 326 pixelt teljesít, igaz, ezek alapján az iPad 3 még mindig nem lenne Retina, 264-es pixelsűrűségével. Majd biztos kitalálják, hogy az elmúlt években sokat romlott az emberek szeme az iPhone 4 miatt, így a határ már 250 ppi-nél húzódik.

Egyébként ha engem kérdeztek, nehezen tudom elképzelni, hogy a kijelzővel együtt ne változna a hardver is. Hiába erős az iPad 2 processzora és grafikus gyorsítója, ha négyszer annyi pixelt kéne meghajtania, az már komolyan megviselné az alkatrészeket. Más szempontból viszont a második generáció premierje előtt is voltak olyan hírek, amik már az iPad 2-be 2048x1536 pixeles kijelzőt ígértek, csak a pletykák szerint bizonyos tervezési problémák miatt nem lehetett piacra dobni a készüléket, ezért kapta meg az iPad 2 végül az iPad 1 kijelzőjét.

Ezek alapján viszont a hardver már most is alkalmas a majdnem Retina Display kezelésére, és ebben is van logika: egyelőre nem sok hasznát láttuk a kilencszer gyorsabb grafikus magnak, nem sokkal látványosabbak az iPad 2-s, mint az iPad 1-es játékok, talán csak a pixelszám növekedésére vár a gpu, hogy végre jól lecsaphasson.

Akárhogy is, év végénél, 2012. elejénél előbb aligha fogjuk megtudni, hogy mi van.