Amikor az iPad 2-t kis körben bemutatták itthon, az Apple Angliából érkező embere azt mondta, hogy az új védőtokban több innováció van, mint néhány konkurens tabletben. Tény, hogy a Smart Cover nagyon könnyű, hajtogatható, és úgy lehet alakítani, hogy az iPadet laptoptól digitális képkeretig bármivé át tudjuk alakítani.

Nekem a legnagyobb problémám az volt vele, hogy nem védi a tablet hátlapját. Ezt a véleményemet azóta már felülbíráltam, miután sok nyugatabbra élő ismerősömmel beszéltem, akik kivétel nélkül értetlenül néztek, amikor felhoztam ezt a hiányosságot. "Kit érdekel?" - kérdezték, és szépen-lassan rájöttem én is, hogy az iPad végső soron egy használati cikk, aminek része, hogy elhasználódik, és néhány karc a hátlapján nem a világ.

A hazai realitás viszont az, hogy az emberek többsége hosszabb távra tervez, és látja már maga előtt azt a pillanatot, amikor el fogja adni a készüléket, márpedig akkor a karcmentesség az egyik legfontosabb kitétel. A mindenhol védő tokok viszont általában nehezek, kivéve ez az Ozaki iCoat Sew, ami nemcsak könnyű, de még jól is néz ki.

A burkolat bőrhatású, ezt erősíti, hogy körbe van varrva, mint egy sportosabb autó váltója.

A fehér szín ugyan hajlandó a koszolódásra, de elég könnyen le tudtam róla mosni a szennyeződéseket. A kialakítás egyébként passzentos, az iPad 2 nem lötyög a tokban, a nyílás felől meg egy mágneses fül védi a tabletet, így az nem tud kiesni, és a belül kicsit merev, kívül puha tok valamennyire védi is a kisebb esésektől a készüléket.

Nekem talán csak az alakíthatóság hiányzott a próba alatt belőle, az Ozaki iCoaton nincsenek ugyanis támasztékok, így nem tudjuk a segítségével bedönteni az iPadet. Ez a cucc tényleg csak a hordozásra és a védelemre jó, de azt elég elegánsan teszi.

Az iCoat Sew a Starkingnél és a Steelbirdnél megvásárolható, 9,9 ezer forintért.