Olvashatunk pár érdekességet Philip Elmer-DeWitt picit egyoldalúra sikerült posztjában, az Android Market és az AppStore összehasonlítása van újra napirenden. Főleg azért, mert a Distimo piackutató állítása szerint a Google online üzlete méretben megelőzi az AppStore-t, akár júliusban. Nézzünk azonban beljebb, lássuk azokat a tulajdonságokat, amiket az Apple is aláhúzna - és június 6-án minden bizonnyal el is hangzik ezek közül néhány állítás.

Az Android Marketben inkább ingyenes alkalmazásokat töltenek (van ugye, ahol csak azt lehet, például nálunk már nem). Az olyan ingyenes appok aránya, amit 100-nál kevesebbszer töltöttek le, 24,8 százalék. Ugyanez az arány fizetősöknél 79,3. Vagyis nem nagyon lehet meggazdagodni a fizetős appokból. Ez persze nem jelenti, hogy az ingyenesekből nem lehet, gondoljunk a reklámokra.

Az iPhone AppStore-ban márciusban és áprilisban, egyedül az Egyesült Államokban 6 alkalmazás ment 500 000 letöltés fölé. A Google üzletében eddigi teljes pályafutása alatt két app érte el ugyanezt a számot.

Öt játék van az Android Marketben, ami 250 ezer letöltés fölé ment. iPhone App Store, Egyesült Államok: két hónap alatt 10 játék érte el ugyanezt.

Sokkal több alkalmazás fordul meg a letöltésgeneráló top 10-es listákon az AppStore-ban, mint az Android esetében. Ez is fontos egy fejlesztőnek, ha nincs fluktuáció, hiába törne a toplistára.