Egy rakás szenzor van az iPhone 4-ben, iPadben meg iPod touchban, és mivel itt egy kézben összpontosul óriási forgalom, logikus, hogy az Apple lett a piac egyik legnagyobb felvásárlója.

Mindjárt elájultok, hogy mennyire: az iSuppli szerint a vállalat egy év alatt 117 százalékkal növelte az érzékelőfelvásárlást, így 2010-ben összesen 195 millió dolláros értékben shoppingolt ezekből a termékekből. Elsősorban gyorsulásmérőre, girokszkópra és mikrofonra kell gondolni.

A növekedés brutális szöge egyébként folyamatos: 2006-ban még nem is nagyon látszott ezen a piacon az Apple, 2007-ben is csak a szenzorbiznisz Danny DeVitója volt, 2008-ban már kezdett nőni, 2009-ben középkategóriás gyártóvá érett, míg 2010-ben a második legnagyobb szereplő lett a Samsung után.

A növekedés ütemét és a vetélytársakat elnézve igazán meglepő lenne, ha 2011-ben nem venné át a vezetést az Apple.