Azt hiszitek, most viccelek, vagy nagyzolok, de nem: lassan három éve van iPhone-om, rengeteg alkalmazást töltöttem le rá és nem sajnáltam a pénzt sem, amikor úgy tűnt, megéri, de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy a Microsoft ingyenes alkalmazásától fogom lefosni a bokám.

A program neve Photosynth. A technológia nem új, a Microsoft már évekkel ezelőtt megjelentette a webes elődöt, ami viszont csak a petting volt az iPhone-os alkalmazáshoz képest: ez annyit tudott, hogy a fényképezővel készített, aztán feltöltött képeket kielemezte, majd összeillesztette azokat, így egy körpanoráma-szerűséget kaptunk. A program kétség kívül meggyőző volt annak ellenére, hogy a végeredmény inkább ügyetlennek tűnt: nem álltak össze egységgé a rendezőelv nélkül kattintgatott fotók, mert nem is állhattak, de az tiszteletet parancsoló volt, ahogy a Photosynth egész jó találati aránnyal ismerte fel, hogy ezek a képek hogyan helyezkedtek el egymáshoz képest a valóságban. Ezt például én készítettem három éve az Indexben:

Az App viszont egy mestermű ehhez képest, mert már a legfontosabb fázisban is részt vesz: a fotózásban. Sőt, nem részt vesz, elvégzi azt helyettünk. Nekünk csak annyi a dolgunk, hogy forgunk körbe, az alkalmazás már automatikusan készíti a felvételeket, amikből aztán egy 360 fokos képet állít össze. Ha lehántjátok a marketingbullshitet, nagyjából kiderül ebből a videóból, hogy miről van szó.

A legmegdöbbentőbb, hogy a dolog majdnem tényleg ilyen remekül működik a valóságban is. Nem hibátlan az app, mert 360 fokos képet még nem sikerült készítenem, valószínűleg azért, mert fotózás közben kimozdultam a tengelyből, meg a mobil plafon és padló felé forgatásával túl nagyot változott a fotózási szög, így már nem tudja az új képeket hozzáilleszteni a régikhez, de az látszik, hogy kisebb panorámaképek készítésére alkalmas a program:

Sőt, félköröket is simán lehet vele csinálni, ahogy az a Gerlóczy hotel teraszán készített sorozatomból is kiderül:

Engem mindenesetre most kilóra megvett a Microsoft, és nagyjából biztos vagyok abban, hogy az 1.2-es, vagy legkésőbb a 2.1-es verzióval már simán lehet teljes teret lefedő képeket készíteni.

Boszorkányos!