Az Asymco piackutató cég egy szépnek nem nevezhető, de annál érzékletesebb diagramon mutatja be nekünk, mit jelent az iPad és a Mac sikere. A cég újságírók kijelentései alapján lépett akcióba, hogy tagadják, a pc-eladások elérték a csúcsot, vagyis innen már az ereszkedés jön.

Megvizsgálták a teljes pc-piac negyedévről negyedévre történő százalékos változásait (ahol pozitív a változás, ott növekedés volt), és ezt összevetették az Apple eredményeivel. A kék vonal jelöli teljes pc-ipadágat, beleértve az iPadet is. A zöld a pc-eladásokat mutatja a Mac és iPad-értékesítések nélkül (ez 2011 első negyedévében már csökkenő tendenciát mutatott). A piros szín jelzi a Mac eredményeit, vagyis a szigorú értelemben vett számítógép-értékesítést, míg a narancssárga színnel a Mac plusz iPad negyedévről negyedévre történő növekedését érzékeltetik. Na, ez a zsiráf nyaka.

Az értékelést az Asymco azzal a kijelentéssel zárja, miszerint az iPad az új pc, ami legalább olyan merész kijelentés, mint amit a diagram támad. A zsiráf mindenesetre érzékletes, csak óvatosan következtessünk, az eladott mennyiségek egymáshoz aló viszonya nem látszik rajta, ellenben egy a piacon megjelent új termék nulláról való felfutása nagyon is.