Ha az Apple termékeit eladás szempontjából csökkenő sorba tesszük, és a sereghajtókat kezdjük figyelni, szinte biztosak lehetünk benne, hogy ezek hamarosan az élre kerülnek, vagy legalábbis elkezdenek sprintelni a többiek mellett felfelé. Mint a kerékpárosoknál az utolsót előre módszer, így lehet a leggyorsabban haladni, és az Apple is megpróbálja így nyomni a szekerét.

Mert hát láttuk, mit műveltek az Apple TV-vel, és most nemrég a MacBook Airrel is, úgy pozicionálták a terméket, hogy a hátul kullogó kistestvérből eladási húzóerő legyen. És öt hónappal azután, hogy bemutatták az új Aireket, még mindig nagyon sokat adnak el a gépekből. Mark Moskowitz elemző szerint ez az egyetlen termék évi 2,2 milliárd dollárt hozhat a cégnek.

Az új MacBook Airek megjelenésük negyedévében 333 százalékkal vertek rá az egy évvel azelőtti, 327 százalékkal az előző negyedév eladási adataira, és azóta is viszik a gépet, mint a cukrot. Abban a negyedévben fordult elő a történelemben először, hogy az Air 10 százalék felett teljesített a Mac-eladások kimutatásában, és ami még fontosabb: később is tartotta ezt a szintet.

Az alapból SSD-vel szerelt gépek mellé nemrég kipakolt MacBook Prók egy kicsit nyilván visszavettek az eladásból - Handrás infói szerint az itthoni rangsor jelenleg toronymagasan a 13-as MacBook Pro, aztán a 15-ös, majd az Air -, de az elemző szerint az (amerikai) vásárlók egyfajta kvázi-tabletet látnak a termékben, vagyis a vásárlási motiváció külön kategóriaként sorolja az Airt. Itthon inkább az a gyakorlat, hogy a vevő végighallgatja, mit tud a pehelykönnyű és mit a nagy testvér, és ez alapján választ. Mint afféle laptopot, na.