Tudom én, hogy nyakunkon az iPad 2 premierje, mindenki az új tablettel van elfoglalva, de ahogy azt már korábban is írtam, az első generációról sem érdemes még elfelejtkezni: alig pár hónapja árulják Magyarországon, most baromi jó az ára, ráadásul számos munkára nem is rosszabb, mint az új modell, arról nem is beszélve, hogy elég sokan elégedetten használják a cuccot és nem akarják lecserélni, na nekik szól ez a poszt.

Állandó alkatrészpartnerünk, a Steelbird ugyanis a nulladik órában (amikor végül megmentette a világot egy koalahal-mutáns madár) küldött nekünk három iPad tokot is, a kipróbálás előre megfontolt szándékával.

Érdekelt, hogy mit tudnak, mert én, mióta megvan a tabletem, ugyanazt használom, amit még az Apple adott a cucchoz. Ennek 12 ezer forint az ára, nem különösebben olcsó tehát, ráadásul olyan sok mindenre nem is lehet használni, legfeljebb támasztéknak használhatjuk az iPad alá forgatva, de a legtöbb esetben ennyi pont elég.

A tesztelésre kapott két Ultracase és egy Hard Candy tokok ennél mindannyian többet tudnak.

A Hard Candy tokja nubuk hatású, tehát nem valódi bőr, de valami olyasmi, amitől nagyon elegáns benyomást kelt, de az Apple tokjához hasonlóan könnyen koszolódik.

Tisztítani is könnyű, egy kicsit benedvesített ronggyal lejön róla a szennyeződés. Ez a burkolat is alkalmas az alágyűréses módszerrel arra, hogy támasztékot adjon az iPadnek, miközben sokkal könnyebb, vékonyabb, mint a gyári. Ezzel együtt csak a hátlap könnyű, ahol úgyis a tablet alumíniumburkolata van, míg az előlap, ami a kijelzőt védi, megerősített. Ide egyébként került egy névjegytartó is, ami annyira, de annyira hasznos és olyan sokszor hiányzott már nekem a hagyományos tokból, hogy örömtáncot jártam, amikor megláttam. 

Ehhez képest az egyik Ultracase tok engem nem különösebben nyűgözött le. A szénszál-szerű borítás biztos, hogy van, akinek tetszik, szerintem nem passzol az iPadhez, nem elég elegáns, ráadásul ha sokáig nézem, elkezd vibrálni a szemem és hányingert kapok a változatos fénytöréstől.

Támasztéknak ez is jó, de névjegykártyatartó már nincs benne, ez a tok szerintem azoknak megfelelő, akik egy Hummerből kiszállva továbbra is mély benyomást akarnak gyakorolni áldozatukra.

A bőrszerű Ultracase már sokkal jobban bejött. Testvéréhez hasonlóan ennek is megerősített az elő és a hátlapja is, tehát egy nagyobb ejtést is kibírhat a párnázott bélésben az iPad, viszont ez a cucc megjelenésében már jobban passzol a tablet eleganciájához, jópofa az enyhén mágneses lezárófül és az is tetszett, hogy a belső oldalon, a kijelző előtt van két nyílás: egy a kisebb, egy meg a nagyobb jegyzeteknek.

Aki gyakran használ iPadet, tudja, hogy szükség van az ilyesmire. És akkor a hátulütő: ennek meg nincs támasztéka, szóval nem tudjuk úgy használni a tabletet, hogy kicsit megdöntve gépelünk rajta, pedig ez az egyik leggyakrabban látott felhasználási mód.

Összegezve a Hard Candy könnyű, elegáns tokja nekem nagyon tetszett, a katonai Ultracase ellenálló, de nem túl vonzó, míg a bőrhatású tetszetős, jók a tárolók is, de a kitámasztó hiányzik róla.

És akkor azoknak, akik végigolvasták, egy kis NYEREMÉNYJÁTÉK: menjetek el a facebookos oldalunkra, ott like-oljátok a posztra mutató bejegyzést, mert a like-olók közt kisorsoljuk az egyik tokot. Sorsolás harmincadikán 12 órakor, addig lehet nyomni a like-okat, a nyertes választhat, hogy melyiket kéri a háromból. Hajrá!

A tokok forgalmazója a Steelbird, a cuccot leginkább , a Starkingnél, az XMS-ben vagy az iStyle-ban tudod megvásárolni, körülbelül 9990 forintért, bár nagyon fogynak (leginkább a Hard Candy, ami már csak a Starkingnél és az XMS-nél van).