almalé és kungfu Rólunk

Újabb magyar siker az amerikai AppStore-ban

Egy újabb magyar fejlesztésű alkalmazás kúszik felfelé az amerikai AppStore toplistáján, a Pearl Fisher Games saját fejlesztésű appjai közül kettővel (Blyx és Memory+) is bekerültek a Games/Educational Top 25-jébe.

Ez ugyan csak egy alkategória, a Games kategória legfelső bugyrait a játékipar óriásai szállták meg, de ez is nagyon szép teljesítmény a legnagyobb forgalmat generáló üzletben. A kategóriák így aránylanak egymáshoz:



 

Lássuk, mennyi letöltés és mennyi marketing ráfordítás kellett ehhez a helyhez, Pálinkás Ferenc cégvezető válaszol.

Mind a kettő kétszáz eladás per nap körül teljesített ebben az időszakban. Volt olyan nap, amikor a Blyx-ből adtunk el többet, mégsem került a Meromy+ elé, ami valószínűleg az előző időszak értékesítési eredményeinek tudható be. Az is fontos, hogy mindezt hétköznapokon értük el, amikor elvileg kisebb a forgalom, viszont pörgött még a 10 milliárdos kampány.
 
Azóta a Blyx áll egy kicsit jobban, és az látszik, hogy 125-150 eladással lehet a Top 25-ön belül maradni az Educational kategóriában. Ugyanez az eredmény a Kids-ben 45-54., a Puzzle-ben a 65-68. helyhez elég. A Blyx-et időközben beválasztották a US Store New and Noteworthy-be is, ami ugyancsak megnöveli a letöltésszámot.

Hogy mennyit költünk reklámokra? Most nagyjából 2500-3000 dollár körül járunk, és még kísérletezünk tovább, hogy megtaláljuk a leghatékonyabb módszert. Vannak saját ötleteink is a promócióval kapcsolatban, amik kipróbálásra várnak. Az biztosnak látszik, hogy eredményesnek lenni akár egy jó termékkel, a kivételesen szerencsés esteket leszámítva, csak hatékony promócióval lehet, ami meglehetősen költséges dolog.



Évi száz dollárért előre megkapjuk az új Mac OS X-eket

Az Apple ugyanis durván lecsökkentette a Mac Developer Program részvételének díját, a korábban minimum 500, legfeljebb 3500 dolláros (100 ezer és 690 ezer forintos) ár helyett most egy 99 dolláros éves díjat kérnek a tagoktól. 20 ezer forintot.

Ezért cserébe a fejlesztéshez szükséges erőforrásokat, videós bemutatókat, supportot, belépést a fejlesztők fórumaira és egyéb nyalánkságokat adnak, de ami a lényeg a nem-programozóknak: abba a táborba tartozhat az ember, akik előre megkapják az operációs rendszerek bétáit.

A cél azonban valószínűleg nem az, hogy minél több Mac-rajongó (vagy Apple-blogger) fizessen elő emiatt a csomagra. Miután ugyanannyiba kerül ezentúl Mac-fejlesztővé és iPhone-fejlesztővé válni, az Apple bizonyára szeretné, ha a Macet is elárasztanák a külsős programozók alkalmazásai. Akármennyire anakronisztikusnak hangzik elsőre.



Utazó iPhone: Kolumbia

Nem fogjátok elhinni, de máris Dél-Amerikából jelentkezik Utazónk, egy téridőgörbület következtében decemberből, a Villa de Leyva nevű faluból, Kolumbiából, T. zsebéből.

Az Utazó iPhone rovatba egy fotó egy talán kevéssé ismert, ám annál szebb helyről, Kolumbiából a Villa de Leyva nevű városkából. A kisvárost 1557-ben alapította a gyarmatok első kormányzója, a házak és a tér a mai napig eredeti formájában látható.

Ahogy utánanéztem a 4000 lakosú városkának (nem tudom, ott minek nevezik), festői hely lehet. Kövekkel kirakott utcák, hét vízesés a település körül, meg aztán van itt fafesztivál, vízfesztivál, gasztrofesztivál, hercig kis hely, na.

Meg ahogy erre a képre néztem, egyértelművé vált, hagy a MOHAA-ban már jártam itt, és az őrtornyokból cafatokra lőttek.

T.-nek köszi a képet. Ti meg ide küldjetek, ha mertek.



Nem tud tetheringet az iPad

Többen is jeleztétek már, hogy már csak arra vagytok kiváncsiak az iPaddel kapcsolatban, hogy lehet-e iPhone-nal összekapcsolva tetheringezni, vagyis a már meglévő mobilnetes előfizetésünkkel netezni bárhol. Steve Jobs válasza erre az, hogy nem.

A válasz Jobs szokásos email-címéről érkezett, a szokásos stílusban ("No"), ezzel pedig tényleg sokaknak legörbült a szája. Noha egyáltalán nem kényelmes (legalábbis nem azon a szinten, ahogy Steve Jobs elképzelte) iPhone-t buzerálni ahhoz, hogy menjen az iPad, teljesen érthető, hogy az emberek nem akarnak még egy előfizetést a már meglévő mellé.

És ezt még Randall Stephenson, az AT&T vezére is elismerte, szerinte az iPad leginkább egy wifi-s dolog lesz. Mindenesetre a szolgáltató is kíváncsian várja a vásárlók reakcióját, az árak későbbi alakulását, Stephenson legalábbis nagyon izgatott emiatt.

Az Apple álláspontja viszont egyértelmű. A tethering lehetőségének kizárásával és a microSIM-mel még inkább bebiztosítja, hogy megvásárolj még egy előfizetést, ha útközben akarod használni a cuccot.



Áprilisra csúszott az iPad premierje

Annyi információ látott napvilágot, oly sok viszály után végre van egy hivatalos premierdátumunk: az iPad április harmadikától lesz kapható az Egyesült Államokban. Az elsőként elérhető készülék csak wifivel lesz használható, a 3G-s modellek csak április végén futnak be, bár arról nincs pontos hír, hogy melyik napon. Egy biztos: a mobilnetet használó verzió premierje világpremier is lesz egyben, hiszen annak bemutatkozásától kezdve az iPad kapható lesz Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Spanyolországban, Svájcban és az Egyesült Királyságban.

Jól látjátok, nálunk nem, de annyit ígérhetek, hogy Handrásnak hála valószínűleg már április közepén közöljük első tesztünket.

A készülékeket március 12-től lehet megrendelni az Egyesült Államokban, arról még nincs hír, hogy itthon mikortól lesz elérhető.

Akárhogy is, a késéssel igazolták az elmúlt napokban felbukkanó pletykákat, bár azért nem óriási a lemaradás: eredetileg március végére hirdették meg a készüléket, ami ehhez képest április legelején kerül a piacra.




süti beállítások módosítása