almalé és kungfu Rólunk

Perelik az Apple-t az antennaproblémák miatt

Már három beadvány is érkezett a bíróságokhoz az Egyesült Államokban, amiben a vásárlók következményeket akarnak az antennaprobléma miatt (amit nekünk egyetlen egyszer sikerült reprodukálnunk a teszt során, azt továbbra sem tudni, pontosan hány olyan panaszos van, aki nem tud telefonálni a probléma miatt). A vádak között a szövetségi kommunikációs törvények megszegése, a termék megbízhatatlansága, a garancia megszegése, a probléma elhallgatása és méltánytalan üzleti magatartás is szerepel.

A vádiratban az áll, hogy a károsultaknak három választásuk van, természetellenes módon tartani a telefont, 10 százalékos restocking fee befizetésével visszavinni az iPhone-t vagy vásárolni egy Bumpert, ami kevésbé direkt kapcsolatot nyújt az antenna és az emberi test között. Esetleg házi barkács - ezt már csak én mondom:

A perben esetleg alkalmazhatnák a cupertinói ügyvédek a második Chewbacca-védelmet is.



Giroszkóp lett volna az iPadben is

Az UBMTechInsights és az iFixit emberei jól belekukkantottak az iPhone 4-be és az iPadbe, a kutakodás tárgya az új és váratlanul felbukkanó hardver, a giroszkóp volt. Kiderült, hogy az iPhone 4-esben található, a mozgás pontosabb felmérésére szolgáló eszközt a STMicroelectronics gyártotta, ugyanaz a cég, amelyik a gyorsulásmérőt is leszállította a korábbi mobilkütyükhöz.

De nem is ez az érdekes, hanem hogy az iPad alaplapján találtak a gyorsulásmérő mellett egy üres helyet, amit minden bizonnyal egy giroszkóp foglalt volna el eredetileg. Csakhogy a slot nem az STMicroelectronics giroszkópjához, hanem az akkor a piacon egyedül jelen lévő InvenSense műszeréhez lett igazítva. Tehát az iPadet már tesztelték a giroszkóppal, de láthatóan nem voltak megelégedve, és az iPhone-ba már inkább egy bevált partner szállította az elmozdulást mérő másik eszközt is.

Amikor az WWDC keynote-on Jobs megemlítette az új iPhone-ba épített giroszkópot, a benfenntesek azonnal tudták, mit jelent ez az újítás. A többieknek Jobs Jengával szemléltette a dolgot, a telefon érzékelte, ahogy az őt tartó kéz körbefordul, és nagyon finom mozgásokra is láthatóan reagált. De mit lehet ezzel kezdeni a Jengán kívül? Például lődözni úgy, hogy a telefon forgatásával nézel körbe:

A giroszkóp a Coriolis-erő, a forgó testre ható tehetetlenség hatását figyeli (aki látni akarja ezt az erőt munka közben, lengesse meg a Bánkiban, a Blahán fellógatott ingát), vagyis nem csak a három tengely irányában tett gyorsulást, hanem a tengelyek mentén a szögelfordulást is pontosan méri. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy bárhogy mozdítod a telefont, a rendszer pontosan érzékelni fogja. Az iránytűs kiegészítés kiegészítése, mert az iránytű vízszintes helyzetben megbízható, ezt viszont akárhogy csavarod, tekered, tudja mit csinálasz. Mert ez a szakmája.

Ezzel pedig az Apple olyan hardvert szerzett, ami a konkurenciánál nincs, a Nintendo csak jövőre tervezi alkalmazni a megoldást, a többieknek meg fogalmuk sincs, mikor. Ha egyáltalán.



Az Apple új antennaszakértőket alkalmazna

Három állásajánlatot is dobott fel az Apple a weboldalára, amiben az iPadhez és az iPhone-hoz keres antennamérnököket. Amikor több mint egy hete kikerültek, még nem ütötte meg senki ingerküszöbét, az azóta történtek azonban vicces összefüggésbe helyezi a történetet.

A jelentkezők akiknek "kitűnő problémamegoldási képességre" is szükségük lesz a munkára, bizonyára halálra fogják unni magukat, hiszen Jobs szerint semmiféle vételi probléma nem áll fenn az iPhone-nal kapcsolatban. A probléma nyilván szofteres. Csak ki kell venni egy függvényt a kódból, ami úgy szól, hogy HA kézbe vesznek AKKOR mutass alacsonyabb térerőt ÉS HA a véletlenszám egyenlő 134 567-tel AKKOR szakítsd a kapcsolatot is.



Ha van egy iPhone-od, sosem kell találkoznod a gyerekeddel

A Colege Humor ismét lecsap, most az iPhone 4-et szívatják, voltak már ennél viccesebbek is, de még mindig egész jók:

 



Az iPad-júzereknél csak az iPhone-felhasználók elégedettebbek

Két vizsgálat is megjelent tegnap, mindegyik Apple-termékekkel foglalkozott, pontosabban azzal, hogy a vásárlók mennyire elégedettek velük.

Az első az iPadet érintette, aminek a sebességével, felhasználói felületével, akkumulátor-kapacitásával, használhatóságával 95 százalékban nagyon, 60-70 százalékban tökéletesen elégedettek a felhasználók. Gond csak a súllyal és a wifi-jelvevő-képességgel van, ezekkel csak 75 százalékban elégedettek nagyon az emberek, de 95 százalékuk még mindig az inkább elégedett, mint az elégedetlen kategóriába tartozik. Összességében elmondható, hogy a júzerek 98 százaléka különböző mértékben bár, de elégedett az iPaddel, és ilyen mutatóval bizony alig néhány márka alig néhány terméke büszkélkedhet.

Talán csak a házon belüli testvér, az iPhone tudja megközelíteni 91 százalékos mutatóval, az Android valamivel lemaradva 84 százalékot tud felmutatni, az elégedetlenek aránya viszont már közel kétszeres a Google platformján az iPhone-éhoz képest. Ja, és ezt a felmérést az AdMobon keresztül készítette a Google, szóval részrehajlással aligha lehet vádolni. Legalábbis nem az iPhone felé.

Sok mindenen múlik az Apple sikere, de az egyik legfontosabb éppen ez a mutató. A vásárlók ugyanis többnyire pontosan azt kapják, amire számítanak: nincsenek hosszú specifikációk, tele olyan funkciókkal, amik totálisan használhatatlanok, amit az Apple ad, az többnyire egyetlen gombnyomással, könnyedén birtokba vehető, és ezt szeretik az emberek.

A mostani vizsgálatról jutott eszembe az a cikk, ami pár napja jelent meg a New York Timesban. A szerző David Pogue a HTC csúcsmodelljét, az Evo 4G-t tesztelte, amibe tényleg minden földi jót belezsúfoltak. Videohívás, 4G-s hálózat támogatása, nagy kijelző, Flash-támogatás, instant wifi-hotsopottá alakulás, stb.

Kár, hogy ezek többnyire csak papíron néznek ki jól: a nagy kijelző például túl nagy, telefonnak alkalmatlan kényelmetlen az Evo. A Flash jól hangzik, de gyakorlatilag használhatatlan, alig néhány oldalon tölti be rendesen a tartalmat a mobil.

Baj van a wifi-hotspotsággal is, ugyanis ha aktiváljuk a funkciót, egy óra alatt lemerül az egyébként is nagyon rövid ideig életképes mobil. A videohíváshoz NASA-mérnöknek kell lenni, hétköznapi ember képtelen beüzemelni, szemben az iPhone 4 FaceTime-jával, ami tényleg, úgy értem, _tényleg_ csak egy gombnyomás. És 4G-s hálózatot szinte egyet sem sikerült találni egész Amerikában, viszont a funkcióért lehet plusz tíz dollárt fizetni a szolgáltatónak.

A szerző szerint az Evo sokkal inkább egy technológiai demo, mint egy valódi telefon, és ez az állítás remekül mutatja a különbséget az Apple mentalitásához képest, a kaliforniai cég ugyanis csak azokat a technológiákat tömködi a mobilba, amiket kipróbált, amik működnek, amiket szeretni fognak a vásárlók, amik elégedettséget szülnek.

Apropó, ezt láttátok már? 




süti beállítások módosítása