Amikor elkezdték itthon is forgalmazni a tabletet, mindenki arra számított, hogy az döglött piacra érkezik. Amerikában már hét hónapja árulták az iPadet, mire hivatalosan is megérkezett hozzánk, jóideje a szomszédos államokból is beszerezhető volt, ráadásul a szürkeimporton keresztül hozzánk is eljutott, a legtöbben azt gondolták, hogy aki akarta, már beszerezte. Idén ez volt a második tévedésünk. Először az iPhone 4-ről gondoltuk azt, hogy a kései start miatt nem lesz itthon rá kereslet, aztán mégis óriási sorok álltak a T-Mobile és a Vodafone nyitónapján is, amit azonban még meg tudtunk magyarázni a hazai díjcsomagokkal: sokan vártak ki a kedvezményes alapdíj, meg a hozzá kapcsolódó tarifák miatt. Na de mi van a kártyafüggetlen iPaddel?

Hát az, hogy a hazai kereslet nemhogy hozza a vártat, hanem még felül is múlja azt, ami azt bizonyítja, hogy az emberek többsége egyszerűen szereti kényelmesen, jó áron, a hivatalos csatornán keresztül beszerezni a kütyüket, még ha emiatt csak több hónapos késéssel kaparinthatja is meg azokat.

Az Apple persze most sem hajlandó pontos eladási adatokat elárulni, de hosszú egyeztetés után sikerült némi információt kisajtolnom az XMS-ből. Kiderült, hogy elsősorban a 3G-s modelleket veszik Magyarországon, egyébként annak idején én is ennek a vásárlását javasoltam, hiszen mobilnettel lesz igazán hordozható az eszköz. A teljes forgalom 71 százalékát ezek a gépek adják, és csak 29 százalék marad a wifis modelleknek.

Érdekes, hogy miközben és a 16 gigabájtos, wifis iPad előretörésére számítottam, a jelek szerint a 64 gigabájtos 3G-s a legnépszerűbb, ebből viszik a legtöbbet. A magyar vásárló, legalábbis aki eljut odáig, hogy iPadet vegyen, igényes tehát, de egyelőre még egy prémiumpiacról beszélünk, és azzal biztosan nem vádolhatjuk a tabletet, hogy minden diák azzal rohangál.

Mondjuk majd érdekes lesz megvizsgálni öt év múlva újra ezt a kérdést.