Nincs nagy konkurencia ebben a mezőnyben, sok egyéb mellett ennek is köszönhető, hogy az iPad megkérdőjelezhetetlenül dominálja a tabletpiacot. Néhány döbbenetes szám: a szeptemberrel záródó negyedévben 4,4 millió nyomogatható gépet adtak el, ebből 4,19 millió volt iPad, ami 95 százalékos részesedést jelent.

A növekedés 26 százalékos az előző negyedévhez képest, amikor 3,5 millió táblát adtak el, és amikor szintén az iPád adta a forgalom jelentős részét.

Neil Mawston stratégiai elemző szerint dübörög a tabletháború, az Apple azonban jóval a többiek előtt vitte sikerre termékét erős brandjének, kiterjedt kereskedelmi jelenlétének és felhasználóbarát kialakításának hála, így a csöndben agonizáló tabletpiacból néhány hónap alatt milliárdos biznisz lett.

A piac többi része egyébként szinte nem is létezik: a Google Androidnak 2,3 százalék jutott, míg az évek óta tableteket gyártó Microsoft szinte százalékosan ki sem mutatható mértékben van jelen.

Az Android növekedési esélyei egyébként jók, hiszen csak mostanában jelennek meg az olyan, kompetitívnek ígért termékek, mint a Samsung Galaxy Tab, a platform tehát várhatóan ugyanúgy erősödni fog, mint a mobilpiacon.

Ebben a kategóriában azonban egyelőre sokkal nagyobbnak tűnik az Android lemaradása, mint a telefonokon. Játszottam a Tabbal, és tényleg egy jól összerakott gépnek tűnik, ráadásul van néhány előnye is az iPadhez képest, összességében azonban ezek sokszor hátránynak tűnnek. Például van Flash-támogatás a kütyüben, amitől a böngészés sebessége olyan lesz, mintha valamelyik 2006-os prebéta iPhone-t fognánk a kezünkbe: az egész szaggat, rötyög, nehézkes. Alkalmazásokból egyelőre közel sincs annyi, mint amennyit iPadre találunk, ráadásul a kisebb méret ellenére sem olcsóbb a Tab, mint az iPad.

A konkurencia biztos megerősödik előbb-utóbb, néhány negyedéve azonban még van az iPadnek a háromnegyedes piaci részesedés felett.