Már tegnap az iOS 4.1-ben talált biztonsági réstől volt hangos a web. Arról van szó, hogy amennyiben bekapcsoljuk a jelkódzárat az iPhone-on, a kód kérésekor a vészhívásra bökve, és egy kamu számot tárcsázva egy azonnali lock-gomb megnyomásával a telefonkönyvbe jutunk, innen pedig a fotó kiválasztásával a telefonon tárolt képek is elérhetőek.

Azért nem posztoltam ezt korábban, mert nekem a 4.1-es iOS-sel felszerelt iPhone 4-esemen nem sikerült a művelet, és a különféle blogokon több helyen is az állítólag szót olvastam, vagyis úgy vettem észre, nem vagyok egyedül ezzel. Szavazásra bocsátottam, és a Facebookos oldalunkon is kábé 50 százalék volt azok aránya, akiknek nem sikerült reprodukálni a jelenséget. Elvileg azonos telefonok, azonos operációs rendszerrel.

Ilyenkor csak a beállítások között lehet különbség, gondoltam, ezért aztán bementem a Passcode menüpontba, és véletlenszerűen átállítottam a hangvezérlést, és egyszerre csak működött a dolog. Ami még furább, hogy amikor ezt visszaállítottam a korábbi állapotba, továbbra is sikerült kikerülni a jelkód megadását. Ugyanaz a telefon, ugyanazokkal a beállításokkal, tíz perces eltéréssel máshogy állt a dologhoz. iOS 4.0-ás iPhone 3GS-en még ezzel a trükkel sem sikerült előcsalogatni, vagyis ez egy néhol felbukkanó 4.1-es jelenség.

Az iOS 4.2-es bétájáról olvastam már azt is, hogy megy rajta a dolog, és azt is, hogy nem. Lehet, hogy csak a hangvezérlést kell ott is kikapcsolni meg vissza. Ilyen rejtélyes időket élünk, már egy rendes, tisztességes, mindig működő biztonsági hibát sem tud összehozni az Apple. Felháborító.