Ok, tudom én, ingoványos talaj ez, mert az iPadre nézhetünk úgy is, mint önálló termékkategóriára, amiben persze piacvezető, meg tekinthetünk úgy is rá, mint a pc-s üzletág részére. Korábban, amikor például a HP készített tabletszerű eszközöket, azoknak az eladásait simán hozzácsapták a számítógépforgalomhoz, persze azok a gépek pont abban különböztek az iPadtől, hogy csak tabletszerűek voltak, valójában azonban pc-k.

Ha csak a számítógépeladásokat nézzük, akkor tíz százalékos piaci részesedésével az Apple a harmadik legnagyobb gyártó az amerikai piacon. Ez szép eredmény egy olyan vállalattól, amit egyszer már temettek, és azt se felejtsük el, hogy az IDC darabszámban és nem dollárban számol: az Apple-nek nincsenek netbookjai, olcsó számítógépei, csak nagyobb hasznot hozó gépei, a profit és a piaci részesedés egysége magyarázza a részvényárfolyamot.

A Computerworld lelkes bloggerei azonban fogták az iPad-eladásokat és hozzáadták azokat a Mac-eladásokhoz, majd megnézték, mi történik.

Az Apple 1,9 millió számítógépet értékesített, míg az első HP 4,5 milliót, a második Dell 4,3 milliót a legutolsó negyedévben. Csakhogy iPadből egymagában 4,5 millió ment el, a két tételt összeadva tehát már 6,4 millió környékén járunk, jóval a HP eladásai felett.

Tudom én, nehéz kérdés, mindenki úgy játszik a számokkal, ahogy akar, de azt biztos, hogy a szemünk előtt zajlik le a számítástechnika átalakulása, elég csak a darabszámokat megnézni. Az iPad, meg a tabletek ilyen mennyiségben átformálják a piacot, meg a pc-ről alkotott képünket. Az új kütyü mindenesetre az elemzők szerint egyértelműen növelte a Mac-eladásokat is, a két termékcsoport egymást erősítve küzd azért, hogy az Apple nagyobb piaci részesedést szerezzen ebben a szegmensben.