Elég sok helyen lehetett olvasni, hogy a netbookok növekedését az Apple tabletje állította meg, bár a mellékelt grafikonokon látni lehetett, hogy azok már az iPad premierje előtt hanyatlásnak indultak. A NPD kutatása most még jobban tisztába teszi a dolgokat, és kerek-perec kijelenteni, hogy a tabletnek nincs nagy hatása a teljes piacra.

A cég statisztikái szerint ugyanis csak a vásárlók 13 százaléka vásárol iPadet a számítógép helyett, a többiek inkább meglévő gépparkjuk mellé veszik a tabletet. Az ebook-olvasók már nagyobb veszélyben vannak, minden negyedik vásárlót ugyanis ettől a szegmenstől szipkázta el az iPad, de általánosságban elmondható, hogy főként a minden újra lecsapó Apple-vásárlók közül kerültek ki az early adopterek.

A vevők fele ugyanis Apple-felhasználó, 38 százalékuk meg iPhone-t hord a zsebében, többségük tehát nem azért vásárolta meg az iPadet, mert szüksége volt rá, hanem mert akart magának egyet.

Az NPD szerint közel a trendforduló, amikor már a valódi szükség fogja hajtani a vásárlókat, akik laptopjaikat, ebook-olvasójukat cserélik le az iPadre, ami fokozódó nyomás alá helyezi majd a piacot, de jelenleg elsősorban még a lelkesedés alakítja a keresletet.