Elég jól pörög a mobil az ázsiai országban is, százezer darabot adtak el belőle alig négy nap alatt. Ezt az eredményt persze bármelyik utah-i Apple Store hozza az Egyesült Államokban, óriási tételnek számít viszont Kínában, ahol tavaly még csak ötezer darabot sikerült eladni a 3GS-modellből.

A mostani eredmény tehát sokkal jobb, mint amire számítottak, de talán az érdeklődés is nagyobb lett. Nem tudom, mi lehetett ott tavaly, amikor az iPhone még csak a szürkeimporton keresztül volt ismert, de amikor idén nyáron Sanghajban mászkáltam, olyan érzésem volt, mintha mindenki iPhone-t akart volna magának, vagyoni helyzettől függetlenül. Az utcai kofák legalábbis szemérmetlenül nyomták a hamisítványokat, amik a legtöbb esetben az Apple mobilját koppintották, persze lehet, hogy ez csak a turistáknak szánt attrakció volt, miközben a kereskedők elégedetten markolászták a Mokiát a zsebükben.

Mindenesetre a China Unicom, a forgalmazásért felelős szolgáltató is úgy nyilatkozott, hogy a tavalyi start leginkább arra volt jó, hogy alapot teremtsen a mostani eladásoknak, és a negyvenezres nyitónap, valamint a százezres első négy nap arra utal, hogy elég szilárd alapot sikerült összerakni.

Az előfizetők többsége egyébként Kínában is a 16 gigabájtos modellt vitte két éves előfizetéssel, a csomag havidíja kilencezer forint körül jár. A kínairól fordított sajtóközlemény szerint egyébként van olyan konstrukció is, amikor egy fillért sem kell fizetnek a mobilért, viszont 96 hónapos, nyolc éves hűséget fogadsz, na ilyet is nehéz lenne Európában elképzelni.