Emlékezhetünk, hogy az AppStore beindulása óta mennyiszer adtak hangot a fejlesztők az elégedetlenségüknek, a panaszok általában arra vonatkoztak, hogy az Apple sokáig vizsgál egy programot vagy akár egy update-et, így egy súlyos hiba kijavítása is hetekig tarthatott.

Azonban az Apple sokat fejlődött az utóbbi időben ezen a téren, gyorsabb lett a kommunikáció, kisebb tételekben utalnak, lássuk a változásokat, amikre Kátai Imre programozó hívta fel a figyelmemet:

Bevezették, hogy a régiónkénti 150 dollár után utalás az eddigi 250 helyett összevonják a bevételeket, ami sok kis fejlesztőnek nagyon jól jött.

Az eddig minimum 20-30 napos késéssel érkező havi financial reportok most már szeptember 2-án készen lettek, ami másfél év óta rekord (gondolom több erősebb szerver üzemel a háttérben).

Új fejlesztés szintén a napi jelentések átszervezése. Eddig csak egy txt fájlt tudtunk letölteni, vagy megnézni egy táblázatban, ebből kellett kibogarászni, hány ingyenes/fizetős letöltés volt. Most azonban érkezett egy szép dashboard, grafikonokkal, régiónkénti osztással, különféle szűrésekkel (sajnos azonban a délre ígért report még mindig jó, ha 2-kor megérkezik).

Egy visszadobott program nem a sor végére kerül, 24 óra alatt megjött a válasz egy javításra. Ez merőben szokatlan az eddigi gyakorlathoz képest.

Ezekkel, valamint a fordítóprogramok újbóli engedélyezésével és a Review Guide-dal (amiben kitérnek arra, milyen szempontok szerint utasítják el az alkalmazásokat), jobb benyomást kelt a cég a fejlesztők szemében is. Eddig úgy lehetett érezni, hogy az Apple elsősorban a vásárlóikra koncentrál, a fejlesztők örüljenek a csekkeknek. Ez mára már megváltozott, van fejlődés, ezt se hallgassuk el.