A közelmúlt egyik váratlan fordulata volt, amikor az Apple platformját elkezdték játékplatformként is méricskélni. Két oka lehetett ennek: egyrészt az almás cég az iPhone-on és az iPod touchon keresztül már belekóstolt ebbe a világba, ráadásul most már tényleg annyian használnak Macet, hogy a tábornak kilóban, tonnában mérhető súlya van, nem lehet őket figyelmen kívül hagyni.
Aztán az első tapasztalatok felemásak voltak: mindenki örült például annak, hogy a Steam megjelent Macre, aztán kiderült, hogy ugyanaz a játék ugyanazon a konfiguráción jóval lassabban fut, ha OS X-et használunk Windows helyett. Az egyik ok a portolás minősége lehetett, de a másik hunyó egyértelműen az Apple volt: az almás cég olyan bénán írja meg a grafikus drivereket, hogy rendszerint egy új grafikusmag-generáció alig mutat valamit az előzőhöz képest, nem nagyon aknázzák ki az új lehetőségeket.
Most viszont érkezett egy 70 megabájtos update a Snow Leopardhoz, ami elvileg pontosan ezekre a problémákra jelent megoldást: stabilabb és gyorsabb lesz a grafikus megjelenítés, ami egyebek közt a Portal, a Team Fortress 2, az Aperture 3 és a StarCraft II alatt okoz majd nagy boldogságot. Számoljatok be a tapasztalataitokról, főleg, ha ezeket a játékokat használjátok.
A Cinebench mindenesetre alig mutat változást: a 10-es verzió 4470 pont helyett 4523-at adott, az R11.5-ös meg 5,76 képkocka helyett 5,66 képkockát számolt a Geforce 9400-asomon, de ezek persze csak szintetikus tesztek, nem maga az ÉLET.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.