Kezdjünk bele, este hét óra, itt a várva várt konferencia. Mi lesz? Ingyen burkolat? Visszahívás? Akciós cellux? 

A rendezvény az iPhone 4 antenna songgal indul, amiben arról énekelnek, hogy bár elő lehet csalogatni a térerő-eldobós jelenséget, hétköznapi használat során annak nincs nyoma. Ezek megőrültek, de egy jó rozéfröccs után viccesnek tartom ezt a felvezetést.

Steve Jobs előkerült!

Elmondja, hogy a videót a Youtube-on találta, és képtelen volt megállni, hogy meg ne ossza velünk.

Beígér egy 15 perces prezentációt.

Őszintén indul: "tudjátok, hogy nem vagyunk tökéletesek, de boldoggá akarjuk tenni a felhasználókat. Ha nem tudjátok, hogy működik az Apple, nem ismeritek az Apple-t. Imádjuk boldoggá tenni a vásárlóinkat".

Jobs folytatja: "rövidesen rátérek arra, hogyan tesszük boldoggá őket, de előtte néhány adat. Az iPhone 4 talán az eddigi legjobb termékünk, hárommilliót adtunk el belőle alig három hét alatt. Ez kapta az összes iPhone és az összes okosmobil közül az eddigi legtöbb pontot a vásárlói elégedettséget vizsgáló kutatásokban".

És akkor térjünk rá az "Antennagate"-re.

Jobs szerint a Gizmodo lehozta a videókat és hirtelen mindenki elkezdett csökkenő pálcikákat látni. Ez 22 nappal ezelőtt volt, de "nem dugtuk a fejünket a homokban, azóta keményen dolgoztunk a megoldáson. Egy tervezőcég vagyunk, meg akartuk ismerni a probléma valódi természetét. Mi okozza? Most megosztjuk, amire rájöttünk."

Jobs szerint valóban nem túl szerencsés, ha leesik a térerő egy mobilon az érintéstől, de ez minden gyártó készülékével megesik: az iPhone-nal, a Nokiákkal, a Motorolákkal, de a videók nézegetése helyett inkább elkezdtek saját teszteket végezni.

"Ott a BlackBerry Bold 9700: nézzétek csak, öt pálcika, megfogod a hagyományos módon, és a pálcikák eltűnnek".

"Ugyanez történik a HTC Droiddal és a Samsung Omnia II-vel is".

"Igen, ez a probléma az egész iparágat érinti - ha gyenge a jel, a telefon fogásra veszít az erejéből."

Jobs a szoftveres frissítésről beszél, ami legalább a helytelen kijelzés problémáját megoldja, de a fizika törvényeit ezzel még nem sikerült felülírni, így továbbra is megeshet, hogy a mobil érintésre elkezdi elveszteni a jelet.

Nem igaz az sem, hogy nem teszteltek. 17 különleges szobát építettek egy százmillió dolláros beruházás keretében, ahol 18 PhD-s mérnök próbálta folyamatosan a mobilokat, és az eredmények biztatók voltak.

Ennek ellenére "tény, hogy érintésre az iPhone 4-en gyengülni kezd a jelerősség, meg a mobilok nem tökéletesek. De az emberek akkor is jobb vételi jelerősségről számolnak be, mint korábban bármelyik készülék esetében".

"Szóval mire jöttünk rá? Hogy az okosmobiloknak van egy gyenge pontjuk. Nemcsak az iPhone-nak, mindegyiknek. Egy érdekes adat: megvizsgáltuk, hogy a vásárlók mekkora része jelentette a problémát az Apple-nek. Az eredmény: 0,55 százalék. Csak fél százalékuk!".

Jobs folytatja: "és vajon mennyien vitték vissza a mobilt? A vásárlók 1,7 százaléka, miközben az iPhone 3GS esetén ez a mutató még hatszázalékos volt, pedig még az is messze elmaradt az iparági átlagtól".

RÖVID KÖZBEVETÉS: blog.hu Firefox alól nem frissíthető, Safari alól meg nem lehet feltölteni a képeket, szóval mostantól gyorsabb frissítés de kevesebb kép várható.

"Az AT&T-nek hála megtudtuk azt is, hogy mekkora a megszakadt hívások száma. Bár azt gondoltuk, hogy az iPhone 4 antennája jobb, mint a 3GS-é, több beszélgetést dob el, mint elődje. Na de mennyit? Száz hívásonként pontosan eggyel többet".

"Persze egy is túl sok, az Apple-nek túl sok, és tudni akartuk, mi ennek az oka. Ez csak az én véleményem, de szerintem a forma miatt. Az iPhone 3GS formája pont olyan volt, mint az elődjének, így sokan ugyanazt a tokot használták hozzá. Az iPhone 4-hez valószínűleg kevesebb tokot használnak, mert a dizájnváltás miatt kevesebb van elfekvőben otthon, és ez lehet az eltérés hátterében". 

"Nem tagadhatjuk le, hogy észlelhető a probléma, de azt is el kell mondanunk, hogy ez keveseket érint: a statisztikák semmi kiugrót nem mutatnak, nagyon kevés készüléket visznek vissza, de valamit tennünk kell, mert azt akarjuk, hogy a felhasználóink boldogok legyenek".

"Mi tehát a megoldás? Adunk mindenkinek egy ingyenes tokot. Aki már korábban megvette a készüléket, az utólag is megkaphatja, aki már korábban kifizette a tokot, annak visszatérítjük az árát. Akinek ez sem elég, az harminc napig visszahozhatja a készüléket".

Hát ennyi.