Ugyanaz lesz, mint az iPhone-nál: az Apple elsőként állt elő egy koncepcióval, amit a konkurencia eleinte kinevetett, aztán a növekvő eladásokat látva elkezdett tanulmányozni, egy meglévő termék jelentéktelen átszabásával próbált reagálni, majd a csúfos kudarc után visszament fejleszteni, és több éves lemaradással bírt majd csak előállni a megfelelő válaszcsapással.
Az iPhone piacra kerülése után a 2-es Androidig nem nagyon volt komolyan vehető konkurenciája az Apple-nek a saját kategóriájában, és most hasonló a helyzet az iPaddel. Eleinte senki sem értette, mire jó, most, több millió darab eladása után a piac kezdi megérteni, hogy egy okosan kialakított tabletben bizony óriási potenciál van, de az erőteljes konkurencia megjelenéséig még jóideig kell várnunk.
A piackutatók szerint legalábbis az Apple-nek még 2011-ben sem lesz nagyon mitől tartania, és a 28 milliósra duzzadó tabletpiac 75 százalékát is megkaparinthatja.
Mivel pedig a tablet, ha valahova muszáj sorolni, sokkal inkább számítógép, mint bármi más, látható, hogy a termékkategória elég erőteljes löketet adhat az Apple világpiaci részesedésének. Egészen pontosan tíz százalék közelébe juttathatja a netbookok ellen iPadekkel harcoló, jelenleg öt százalék körül található céget. Ezzel a negyedik legnagyobb pc-gyártóvá vállna a világon. Másfél év múlva kiderül, mennyire volt igaza a Barclays Capitalnak.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Az iPad teszi nagy számítógépgyártóvá az Apple-t 2010.07.11. 21:33:43
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.