Kétféle vélemény terjed az Apple nem-Mac eladásaival kapcsolatban. Az egyik szerint akkor lett vége a cégnek, amikor belevágott az iPod-iPhone-iPad-vonalba, mert azzal halálra ítélte a core businesst, a számítógépeket, amik egykor naggyá tették a céget. Ezeket a véleményeket táplálta, amikor Steve Jobs pár éve bejelentette, hogy a vállalat nevéből kiveszik a Computert, és szimpla Apple-ként folytatják tovább.

A másik csoport inkább úgy gondolja, hogy az új területek új tapasztalatokkal bővítik a cég tudáshalmazát, ami végső soron jót tesz a számítógépeknek is, arról nem is beszélve, hogy az iPodok/iPhone-ok/iPadek vásárlói egy nap majd kipróbálnak egy Macet is, ami tovább erősíti a számítógéprészleg túlélési esélyeit.

Úgy néz ki, hogy a második tábornak lett igaza, az NPD Group elemzése szerint ugyanis az Apple számítógépeinek piaci részesedése igencsak megugrott az aktuális negyedévben az előző év azonos időszakához képest, miután körülbelül 37 százalékkal több Macet adtak el, mint tavaly ilyenkor. El tudjátok ezt képzelni? 37 százalékos növekedés!

Ez már önmagában odabasz, de még jobban tudjuk érzékelni az eredmény kiváló voltát, ha összehasonlítjuk az elemzői várakozásokkal, amik szintén jelentős, de csak feleekkora, 19 százalékos növekedést jósoltak.

Ehhez az eredményhez jön hozzá, hogy az aktuális negyedévben körülbelül hárommillió iPadet, tízmillió iPodot és jó pár millió iPhone-t adott el a cég, szóval eszeveszett második negyedév várható.

Nemsokára meglesznek a hivatalos számok is, amiket majd jól összehasonlítunk az elemzői várakozásokkal, aztán megmondjuk, kinek lett igaza.