Tegnap a Google Chrome Team blogján bejelentették, hogy a Mac-es Chrome a bétaállapotból felnőtt a stabilan működő alkalmazások közé. Ez mindenképpen jó hír, hiszen a böngésző a legtöbbünk gépén a leggyakrabban használt, ezáltal a legkiborítóbb program, és sokan érzik úgy, hogy ideje lenne egy minden szempontból ideális példány eljövetelének.

Letöltöttem én is az első Chrome-ot, behúztam az Applications mappába, az app pillanatok alatt importált minden könyvjelzőt, előzményt, keresőbeállítást. Igaz, a könyvjelzőket kicsit összekeverte, a Firefoxból importált Eszköztárat betette a legördülő menübe, a korábbi Könyvjelzők Menü elemeit meg betette egy Other Bookmarks mappa alá. Nem baj, van már Bookmarks Manager, lehet kezdeni egy kis tilitolival.

Alapvetően mindig tetszett a Chrome, gyors, könnyű, a felső menüsor is pofás lett, az új tab nyitásakor pofás a választó képernyő, van szinkronizálás más gépekkel, már csak egy jó kis Flash-tiltó kell a kényelmes működéshez. Alapállapotban ugyanis elég egy Index.hu a ventilátorok süvítéséhez.

De amit a legjobban hiányolok a most használt Firefoxhoz képest, az a címsorba írt kifejezésekből kiemelkedően releváns találat automatikus betöltése, ami nekem a gyors és kényelmes munkához kell. Vagyis ha beírom, hogy "india cia", akkor szeretem, ha a böngésző kapásból a CIA honlapján tölti be India adatait, a "stare goats imdb" esetén pedig nem is kérdés, hogy melyik film adatlapjára vagyok kiváncsi. De a "starre gots imdb" esetén sem probléma a találat, nem kell a Google találatából választani (ha azt akarok, akkor a keresőmezőbe írom, amit szeretnék). Ha a fentieket valahogy meg tudom oldani az új böngészőre, akkor jöhet, de alapvetően elégedett vagyok a Mozilla gépágyújával. Bár néha tényleg beragad.