Az NPD piackutató kicsit tovább bontotta a képet, így most már nemcsak annyit tudunk, hogy "sokan" akarnak iPadet venni, arról is van némi információnk, hogy kik azok a sokak.

A közelmúltban elvégzett felmérés szerint az Apple-felhasználók a leglelkesebbek, 82 százalékuk állította, hogy érdekli őket a gép, és elképzelhetőnek tartják, hogy vesznek maguknak egyet. Hasonló, 80 százalékos arány tudnak felmutatni azok, akiknek 100 ezer dollár fölött van az éves jövedelmük, a legaktívabb korosztály meg a 18-34 éveseké: 78 százalékuk várja már a táblát.

Ennyien persze nem vesznek majd a gépből, hiszen a leglelkesebb, Apple-júzerekből álló csoportnak is csak a 27 százaléka állította, hogy elképesztő módon érdeklődik a termék iránt, ami már majdnem egyenértékű a vásárlással. Ők főleg a branddel magyarázták a lelkesedést, megbízhatóan jó termékeket gyártó cégnek nevezve az Apple-t.

Akárhogy is, az előrendelések alapján sikeres lesz a termék, amiben nagy szerepe lehet persze az almás logóhoz képest ügyesen kialakított árnak is. Eredetileg mindenki azt hitte, ezer dollár körül lesz a kütyü ára, végül aztán Steve Jobs ötszáz dolláros indulóárat jelentett be.

És hogy ezt ne csak önmagában, hanem történelmi távlatban nézzük, íme egy remek összeállítás arról, hogy mennyibe kerültek az egyes Apple-termékek a premierkor, és inflációval beszorozva mekkora kiadást jelentene egy-egy ilyen gép manapság. Nem tudom, van-e köztünk olyan, aki megvenne egy Lisát 22 ezer dollárért (4,3 millió forintért), én biztos nem.