Többnyire ügyesen egyeztetjük, hogy ki-milyen hírt csinál meg, nehogy egyszerre dolgozzunk. Félévente egyszer azonban belefutunk a késbe.

Például ma.

Kora reggel megnéztem, hogy milyen postok vannak előkészítve mára, és láttam, hogy csak a szuper nyereményjátékunk vár az élesedésre. Átnéztem a mai nemzetközi hírtermést, és kiszúrtam magamnak azt a tesztet, ami az iPhone kijelzőjének pontosságát vizsgálja. Gyorsan meg is írtam az anyagot, majd amikor betettem volna a blog.hu-s rendszerbe, három dolog történt egyszerre:

1: Felhívott Ádám
2: Felvettem a telefont
3: Betöltődött a blog.hu adminja, és megláttam, hogy Ádám időközben megírta ugyanezt az anyagot, sőt már be is szerkesztette.

"Bazmeg, bazmeg, bazmeg" - valahogy így köszöntöttem nevetés közben Ádámot, amikor megláttam a postot, de a nevetés csakhamar röhögésre váltott, amikor kiszúrtam, hogy ha nem is szó szerint, de bekezdésről bekezdésre szinte megegyezik a kettőnk anyaga. Ugyanaz a gondolatmenet, múltidézés, bekezdésszám. Aztán elkezdtem a post végére szkrollozni azzal a megjegyzéssel a még mindig vonalban lévő Ádámnak, hogy "ha te is az iPhone a legjobb-megjegyzéssel zárod a cikket, én bálnázom magam", és ekkor jött a vinnyogva röhögés, merthogy ő is azzal zárta.

Most már megértem, miért nem gyanakodtatok másfél éven keresztül arra, hogy a Steve Jobs fedőnév mögül két ember blogolt, valószínűleg bizonyos értelemben egymás klónjai vagyunk. Csak annyi a különbség, hogy én tovább fogok élni, mert Ádám pontosan egy nappal előttem, augusztus 25-én született.

És akkor fogadjátok szeretettel az iPhone kijelzős cikket az én tolmácsolásomban, two is one, extra kedvezménnyel:

------

Volt már itt korábban egy teszt, amiben az amerikai kollégák azt vizsgálták, melyik mobil kijelzője követi le a legügyesebben mozdulatainkat. Jól látható különbség volt aközött, hogy mekkora erővel nyomtuk rá ujjunkat a készülékekre, de az is egyértelműen bebizonyosodott, hogy a széleket leszámítva (ahol az iPhone érzéketlenné válik, de ahol nem is szokott menügomb, vagy bármi nyomogatni való lenni) az Apple mobilja követte le a legpontosabban a mozdulatainkat.

Hogy ez miért fontos? Mert a pontosság garantálja a felhasználói élményt, hogy böngészés közben a mobil azt a linket hozza be, amelyikre bökök, hogy játék közben pontos a célzás, hogy a megfelelő virtuális billentyű aktivizálódjon gépelés közben.

Sokan azonban kétségbe vonták a kísérlet eredményeit, és csalást kiáltottak, mondván, biztos az emberi ujj és nem a kijelző pontatlanságát mutatja a teszt. Éppen ezért megismételték a mutatványt, ám ezúttal egy precíziós robotot használtak, aminek biztosan nem remek meg az ujja.

Az eredmény most sem változott, az iPhone, a Palm Pre, a BlackBerry Storm 2, a Droid, a Droid Eris és a Nexus One megkérdezésével végzett felmérésből kiderül, hogy az iPhone kijelzője a legpontosabb a mezőnyből, méghozzá kirívó a különbség: míg a több készüléken képtelenség volt egyenes vonalakat húzni, addig az iPhone-on mintha vonalzóval rajzolt pixelek jelentek volna meg.

 Igen, ENNYIVEL jobb az egész mezőnynél a telefonunk.