Az NPD piackutató szerint idén januárban és februárban úgy erősödött nagyon sokat az Apple, hogy semmi korszakalkotót nem mutatott be. Legalábbis semmi olyat, amit el is kezdett volna árulni.

Ennek ellenére nagyon masszív növekedés jött össze a Mac-kategóriában, a cég 39 százalékos erősödés után körülbelül 2,9 millió gépet adott el, miközben a piac csak 22 százalékos növekedést árazott be a részvényekbe (újabb drágulás várható). Ebben a remek eredményben persze szerepet játszhatott az is, hogy Amerikában az első hónapokban véget érni látszik a válság, és míg 2009 eleje még 10 százalékos visszaesést mutatott 2008 elejéhez képest (tehát alacsony volt a bázis), 2010-ben elkezd helyreállni a rend.

Ami még meglepőbb: az iPodok forgalma is nőtt. Pedig ez a piac már a válság előtt is döglődött, 2008 és 2009 első negyedévében is 15 százalék körüli volt a visszaesés, most viszont tízmilliós darabszámmal hét százalékos volt a növekedés az NPD szerint.