Az Apple néhány hete meghirdette a MacBook Repair Extension Program for Hard Drive Issues nevű csodát, ami szerint az Apple kiterjesztett garanciát vállalt a 2006 májusa és 2007 decembere között vásárolt MacBookok merevlemezére, sőt, nemcsak hogy cseréli a rossz Seagate vinyókat, de ki is fizeti a korábbi javításainkat.

Zerotolerancia nevű olvasónk azonban jelezte, hogy a szervizekben nem nagyon tudják, hogy pontosan ki, mikor és mit fizet ki.

Azt mondta az úr, hogy a korábban meghibásodott vinyók esetében direktben kell felvenni az Apple technical support angolnyelvű kollégájával a kapcsolatot telefonon, aztán kiderül, az a jóember mit mond.

Én is beszéltem egy másik szervizzel, ahol nem is nagyon hallottak a dologról, majd zavartan közölték, hogy úgy látszik, az Apple termékek esetében jobban tájékozottak a vásárlók, mint a szervizesek. Elnézést kértem, és megkerestem az Apcomot, mondjanak már valami konkrétumot. A választ pedig megosztom veletek, mindenki okulására.

Az Apple részéről elég, ha a javításnak nyoma van a rendszerükben. Elvileg értesítik az érintett vásárlókat, ha nem, akkor a 06 80 983 435 számot kell hívni, és utánanéznek. Ha nem találják a szerviznyilvántartásukban a szériaszámot/javítást, akkor a következőkre van szükség:

- Egy service report, gondolom ez a szerviz munkalapját jelenti, amit talán utólag is ki tudnak állítani a szervizben

- Csak akkor állják a csere költségét, ha Genuine Apple Part cseréje történt Recommended ApplePartra, azaz pl. nem 3rd party merevlemezt cseréltek

- Ha ezek stimmelnek, akkor továbbítják az ügyet a Customer Relations osztályra, és küldik a pénzt

Minden további kérdéssel érdemes a fenti számot keresni.