Csabával rövid gondolkozás után arra jutottunk, hogy nem lehet ennél jobban szavakba foglalni az iPhone-on videochat érzését. Itt a jövő, ez tény, nincs mese, ennyi.

Talán mindenki hallotta a hírt a héten, hogy a Fring nevű ingyenes program a videochat lehetőségét kínálja a telefonra, de a különböző források nem adtak egyértelmű felvilágosítást arra vonatkozóan, hogy pontosan hogyan lehet használni a programot.

Első számú probléma: az iPhone-nak nincs előlapi kamerája. Persze nem ijedünk meg, hiszen erre láttunk már megoldást.

A Fring válasza erre a problémára az, hogy nem lehet iPhone-ról videochat-hívást indítani,ellenben más, előlapi kamerás telefonok képét nézhetjük a kijelzőn.

Csabával hétvégén kipróbáltuk a dolgot, a hibaüzenetek rávezettek minket az egyetlen megoldásra: én a MacBookomról indítottam el a Skype-ot, miközben Csaba egy wifi-hálózatra csatlakozott. Így azt értük el, hogy ő látta az én arcomat, én nem láttam semmit, ellenben hallottam a másik fél szakadozó, recsegő hangját, amit nem értettem.

A kommunikációhoz tehát gépelni kellett, de mondom: ez a jövő. Az, hogy chatelés közben egyikünk gépelés közben láthatta a másik fél arcát, óriási dolog. Megérte frissíteni a Fringet. Zseniális. Multiorgazmus.