Az Admob októberi felmérése megerősíti azt, amit eddig is tudtunk: az Apple telefonja remekül használható netes eszközként. Maga Steve Jobs is úgy mutatta be annak idején, hogy az egy mobil, egy iPhone, és egy netes eszköz, pontosabban a Keynote ezen részén még három különböző kütyüre hivatkozott a vezér, aztán kibökte, hogy az lényegében egyetlen termék, az azóta már legendássá vált iPhone.

A fickónak igaza lett, a böngészés olyan szintjén valósította meg a készülék, amire azelőtt nem volt még példa, és azóta is csak nagyon kevés készülék tudott felmutatni hasonlót. Ennek megfelelően az okostelefonokról intézett amerikai böngészések 55 százaléka az iPhone OS-hez köthető, ami óriási eredménynek számít. Második az egyébként hasonlóan könnyen kezelhető Android húszszázalékos eredménnyel, harmadik a RIM és negyedik a Palm webOS, ami eddig főleg a Pre-ben jelent meg. Ahhoz képest meg nem is olyan rossz az az öt százalék, főleg, hogy az ősidők óta kapható Windows Mobile is csak négy százalékig jutott.

Az Apple-nek mindenesetre nincs miért panaszkodnia, hiszen jelenléte a weben és az okostelefonok piacán folyamatosan erősödik: szeptemberben például még csak 48 százalékon álltak, de aki azt hiszi, hogy a jelenség csak az amerikai piacot érinti, az téved: az iPhone adja az AdMob szerint a világ netes mobilforgalmának felét.