Az OnLive szolgáltatásról nemrég tartottak egy bemutatót New Yorkban. Az érdeklődők egy iPhone-on próbálhatták ki azokat a játékokat, amelyek futtatására elvileg alkalmatlan a telefon harvere. Mégis futtatta.

Az OnLive szolgáltatás lényege, hogy a tévére szerelt OnLive konzol, a számítógép vagy a mobiltelefon jelzéseit internetes kapcsolaton keresztül továbbítják bika szerverekhez, amik a lenyomott gomb függvényében számolják ki a változásokat, és az eredményt, vagyis a játékot mozgás közben, kis felbontású videó formájában lövik vissza a készülékekre.

Az OnLive vezére, Steve Perlman örömmel jelentette blogján, hogy a bemutató sikeres volt, a játékok jól futottak az Apple telefonján. Mint elmondta, ezzel a szolgáltatással megspórolhatjuk az olyan költséges pécék megvásárlását, ami mondjuk a Crysis futtatásához kellenek. Persze ez csak akkor igaz, ha megelégszünk az alacsonyabb felbontású videókkal, azért a Crysis nem nagy móka mondjuk 640-szer 480-ban.

Kivéve az iPhone-on, és oda még ekkora felbontás sem szükséges. Abban azonban nem vagyok biztos, hogy az Apple is velünk örülne egy ilyen megoldásnak, vagy hogy egyáltalán engedné-e ezt az AppStore mellé vetélytársnak. Még akkor sem, ha az OnLive csak wifi-kapcsolat mellett lehet stabil.