A Strategy Analytics amerikai informatikai piackutató cég elemzői szerint az Apple újabb toplistát vezet, mégpedig a telefonok július és szeptember közötti eladásából származó nyereség rangsorát. A három hónap alatt eladott 7,4 millió telefon nagyobb hasznot hozott az Apple-nek, mint a Nokiának a 108,5 millió készülék értékesítése.
Sokkal nagyobbat. Míg az elemzők szerint az Apple 1,6 milliárd dollárral hizlalta a bankszámláját az iPhone-nak köszönhetően, addig a finn cég 1,1 milliárdot tudott csak összelapátolni. Igaz, ezt 10,36 milliárd dollár bevételből érte el, míg az Apple 4,5 milliárdos forgalomból akasztotta le az óriási nyereséget.
Akinek feltűnik, hogy az iPhone utáni nyereség csaknem megegyezik a teljes negyedéves haszonnal az Apple legutóbbi jelentése szerint, annak egyrészt jó a számmemóriája, másrészt igaza van. A bevétel egy részét az Apple papíron csak később kapja meg (például a most kötött iPhone-előfizetések után a mobilszolgáltatóktól járó összeget), de ez nem számított a felmérés készítésénél, főleg hogy a GAAP már engedélyezi az ilyen időbeni összevonásokat.
A Strategy Analytics szerint a Nokia az Apple hazájában vághat vissza az újdonsült riválisnak. "Az amerikai pozíciók erősítésével van a legnagyobb esélye a Nokiának a profit növelésére 2010-ben" - mondta az elemző.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.