Reggel a Rákóczi úton autóztam, amikor megláttam egy Windows 7-hirdetést egy buszon. Bár emlékszem, hogy annak idején a Vistának is volt kampánya nálunk, egy pillanatra mégis meglepődtem, hiszen viszonylag ritkán fordul elő, hogy operációs rendszert közterületen népszerűsítsenek Magyarországon. Egészen pontosan csak akkor, amikor a Microsoft három-hatévente bemutat egyet.

Aztán jobban megnéztem a hirdetés szövegét, "A 7-es, megérkezett", vagy valami hasonló, ami szlogennek elég béna, úgyhogy biztos voltam abban, hogy valami trükk lehet a dologban. Aztán nyomtam egy gázt, leelőztem a buszt, és akkor láttam, hogy a 7-esről van szó, ami Budapest egyik legfontosabb járata, ha esetleg nem tudná valaki.

Őszintén szólva tetszett, hogy a Microsoft kreatív energiákat ölt egy wareztől sújtott távoli ország egyetlen buszjáratának plakátjába. Persze lehet, hogy ugyanez a hirdetés fut a San Francisco-i, a Párizsi és a Calcuttai 7-eseken is, ezzel együtt egy olyan fogásról van szó, ami segíthet megszerettetni a budapestiekkel az operációs rendszert.

Ezzel párhuzamosan az Apple bejelentette, hogy agresszív ellenkampányba kezd az új Windows premierjével összefüggésben, amiben a Microsoft rendszerének gyengéire, főleg a nehéz és drága upgrade-re hívja majd fel a vásárlók figyelmét.

A magam részéről ezt a legkevésbé sem tartom szimpatikus lépésnek. A Microsoft végre versenyképes operációs rendszert rakott le az asztalra, miközben a Snow Leopard már messze nem képes akkora előnyöket felmutatni, mint elődei. Igazság szerint a Mac OS X két utolsó verziója nekem csalódás volt, és jobban örülnék, ha a kreatív energiákat nem a másik fikázására, hanem a rendszer fejlesztésére fordítanák. Mert amíg a Tiger vitathatatlan előnyben volt az XP-vel szemben, addig még akár jópofának is tűnhettek ezek a csipkelődések, most azonban nem a beszólogatás, hanem a munka ideje jött el.

Kíváncsian várom az első teszteket, majd upgrade-eket és SP-ket, aztán majd meglátjuk, melyik kerül ki győztesen a legújabb Mac OS-Windows-összecsapásból.