Elutazok pár napra Párizsba, erre mire kell visszajönnöm? Az Apple piaci részesedése megint nőtt, méghozzá 9,4 százalékosra, ha csak az amerikai eladásokat vesszük figyelembe.

Összességében az Apple lett a negyedik legnagyobb gyártó a tengerentúlon, 1,6 millió Macet adott el három hónap alatt, ami 12 százalékos növekedést jelent a tavalyi év 1,47 milliós eredményéhez képest. Igen növekedést, miközben az éllovas HP és Dell eladásai stagnáltak vagy csökkentek, igaz, még így is 25-25 százalékos szeletet hasítottak ki maguknak az amerikai piacból. Az is jól látszik, hogy a legsikeresebb öt márka nagyon megy az Egyesült Államokban, hiszen a piac 80 százalékát lopják el, az összes többi brandnek csak 20 százalék marad .

Az előző negyedév nem sikerült ilyen fényesen az Apple-nek, akkor az 1,2 millió Mac 12,4 százalékos csökkenést jelentett, és alig 7,6 százalékos részesedésre volt elég. Úgy látszik azonban, hogy az amerikai piacon már tényleg látszanak a válság végének jelei, és az emberek nemcsak a legolcsóbb kategóriákból mernek szemezgetni.

Ezt támasztja alá, hogy a piac egésze is nőtt, igaz csak szerény, 2,5 százalékos mértékben. Elsősorban még mindig a hordozható gépek, azon belül is a netbookok táplálják az erősödést, éppen ezért árbevétel szempontjából azért már nem olyan fényes a helyzet, mint darabszám tekintetében.

Jó példa erre az Acer, ami 74 százalékkal több gépet adott el, mint egy évvel korábban, piaci részesedése is 8-ról 14 százalékosra nőtt, elsősorban a netbookoknak hála.

Na és még három dolog:

1: az említett negyedévben öt százalékkal 68 milliósra csökkent a világszerte eladott gépek száma

2: ezen a piacon az Apple részesedése öt százalék alatti, éppen ezért csak az "Others"-kategóriába sikerült beférkőznie

3: ki küldte ránk ezt a rohadt hideget?