A Walt Disney Company úgy döntött, hogy új alapokra helyezi az üzletet, és teljesen átalakítja a világban szétszórt 340 boltját. A dizájnváltáshoz és a kereslet megnöveléséhez Steve Jobs - aki egyébként a Pixar bekebelezése óta erősen érdekelt itt is - és retail csapata segítségét kérték.

Az elképzelés az, hogy olyan helyeket alakítsanak ki, ahol a gyerekek szívesen elidőznek, ezzel is növelve az esélyt a szülők pénztárcájának apasztására. Az elemzők szerint a vállalat a következő öt évben boltonként egymillió dollárt költ el az felújításra és interaktív kütyük beszerzésére. Karaoke, chat, klipválasztás, amit akarnak. A vevő születésnapján tűzijáték, éneklés és hasonló borzalmak.

Én biztos nem megyek be ezek szerint. A múltkor Csabával ettünk a Tortugában, hát ott is futószalagon jöttek a heppibörszdéjek, berohant egy kalóz, kirohant egy kalóz, a teknősök meg megijedtek, a saját szavamat sem hallottam. Különben is, akinek születésnapja van, az maradjon otthon egyedül és csendben gondolkozzon el az életén.

Nem tudom, hogy mire számíthatunk a Disney jövőjét illetően, de Jobs állítólag kapásból azzal nyitott: álmodjunk nagyobbat. Nem merek belegondolni, mekkora születésnapi partik várnak itt a világra.