Az iPhone-omat eddig feltörve, a Vodafone hálózatán használtam. Régóta kacsingattam az ikon 200-as felé, mert ár-érték arányban jelenleg az egyik legjobb csomag a piacon (kis igényűeknek). Végül a médiamánia M-et választottam ki magamnak, mert egyre többet pofázok, és elég nekem a 750 megabájt még tetheringestül is. Illetve remélem, hogy elég.

Így hát pár hete belevágtam. A számhordozásos eljárásról nem mindenkinek volt jó véleménye, sokan fájdalmas arcot vágtak, még a T-Mobile-osok is azt mondták, hogy kitartás, ne vegye el a kedved semmi, néhány hét és túl leszel rajta. Nem rosszabb, mintha szöges bakanccsal tökön rúgnának.

Félve mentem be érdeklődni a szolgáltatókhoz, és persze ők sem ajánlották, hogy a piszkos munkát hagyjam rájuk, vagyis hogy csak bízzam meg a T-t, hogy intézzen mindent. Így hát kiválasztottam azt a helyet, ahol az országban legközelebb van egymáshoz a T-Pont és a Vodafone márkabolt, így probléma esetén átgyalogolni a másikhoz csak néhány másodperc.

A soroksári teszkóban a Vodafone-os ügyintéző elindította a folyamatot, csak egy papír, egy aláírás, és már mehettem is, várjam két napon belül az SMS-t. Vártam, ehelyett egy levél jött egy hét múlva, hogy sorry, de befizetetlen csekkem van, adósok meg kushadjanak a seggükön. Értettem volna a dolgot, ha nem kérdeztem volna erre is külön rá az ügyintézőnél korábban, amire azt a választ kaptam, hogy egy elszámoló csekket kapok majd, azon minden tartozásom rajta lesz.

Második kör. A győri Baross utcai Voda-ügyintéző már dörzsöltebb, kiszúrja, hogy pont az elszámolási fordulónap előtti napon jelentkeztem az igénnyel, úgyhogy vigyázzak, hogy ha megjön az SMS, gyorsan menjek vissza hozzá, mert attól a naptól, hogy kiállítják a csekket, adósnak számítok.

Innentől a dolog nagyon simán ment, egy nap múlva jött az SMS, befutottam az üzletbe, átfutottam a T-Pontba, a hölgy klimpírozott nekem tizenöt percet, aláírtam, kaptam egy SIM-kártyát, kijöttem. A papíron rajta állt egy négy órás intervallum, amin belül létrejön a váltás. Legfeljebb öt-tíz perc lehet az, amíg sem a régi, sem az új kártya nem működik, utána oké lesz minden.

Tényleg flottul ment minden, amikor kidöglött a Vodafone, beraktam a T-Mobile-t, és már működött is. Nem hittem el. Kerestem, hol rontottam el, mikor nyúl ki egy kéz a telefonból és kezd el fojtogatni.

Persze internet nem volt, még a Vodás APN volt beállítva, és mivel a 3.x-es firmware-ekben kikapcsolta az Apple a szolgáltatóval kapcsolatos beállításokat a Settingsből (a T-Mobile szerint sosem volt, mások szerint most is van), egykönnyen vissza sem tudtam állítani. Nem baj, gondoltam, nem kell nekem a törés, jöhet a restore, utána minden szép lesz.

Itt azért kaptam egy kis szívrohamot, nehogy már olyan könnyen menjen a dolog, ugyanis miután legyalulta az iTunes a telót, közölte, hogy hiba, ő most leáll, és ajánlott egy weboldalt, ahol a hibakód alapján megoldást találhatok. Néztem, de olyanokon kívül, mint hogy "húzza ki az egeret", meg "próbálja másik USB-portba dugni az eszközt", más segítséget nem nagyon találtam, ezek pedig tapasztalatom szerint még senkinek nem segítettek semmilyen problémát megoldani.

Én voltam az első. A fenti két tanács után elindult a restore, ami után minden működött. A backup után viszont nem tudtam elérni az internetes szolgáltatást. Megpróbáltam még egyszer, restore, backup, ugyanez. Valószínűleg az a probléma, hogy a restore-ral a vodafone-os APN-kiszolgálót is visszatölti, amit viszont már csak feltörés útján tudok megváltoztatni. Ez ám a 22-es csapdája.

Amikor hazaérek, kénytelen leszek új iPhone-ként bejelentkezni az iTunes-ba, így remélhetőleg egy szinkronizálással megmenthetem a kontaktokat, a naptári bejegyzéseket és az alkalmazásokat, a többi beállítást és egyéb adatokat bukom. Ha ennél rosszabb lesz a végeredmény, holnap reggel egy kiadós anyázással kezdek itt a blogon.

Az eddigieket összefoglalva: a számhordozás nem akkora kín, nekem kifejezetten könnyen ment, de lehet, hogy szerencsém volt. Jó volt újra látni az E betűt, vagyis nem kell már a Vodafone nevetséges, városon belül is akadozó 3G-lefedettsége miatt folyton GPRS-ezni, ami ugye azért siralmas, valljuk be. A szolgáltatás minőségéről és a 3G-s letöltési sebesség gyorsulásáról később beszámolok, de Csaba korábbi mérései alapján itt is javulásra számíthatok.